Hallo, ik zit met hetzelfde probleem, maar wel het volgende gevonden.
In de auto moet een relais gemonteerd worden dat bekrachtigd wordt door het contact en waarvan het maakcontact in de draad voor de voeding van de koelkast is opgenomen. (Pen 10) Het relais moet minimaal 10 Ampère kunnen schakelen. Een standaard mistlamp relais voldoet. Het relais voorkomt dat de autoaccu leegloopt via de koelkast als de motor stil gezet wordt. Dat kan erg snel gaan, een volledig geladen en in perfecte conditie verkerende accu is in een paar uur leeg. Bij een wat minder goede accu kan men na een half uurtje winkelen al in de problemen komen. Het afschakelen bij stilstand betekent natuurlijk wel dat de koelkast dan ook niet meer koelt. Maar als de deur dicht blijft, warmt de koelkast niet zo snel op en liever een iets minder koud biertje dan niet meer op eigen kracht weg kunnen komen van de parkeerplaats bij de supermarkt.
1. Richtingaanwijzer links
2. Mistachterlicht
3. Massa voor de contacten 1-8
4. Richtingaanwijzer rechts
5. Achterlicht, zijlichten en kentekenverlichting rechts
6. Remlicht
7. Achterlicht, zijlichten en kentekenverlichting links
8. Achteruitrijlicht
9. Permanente stroomdraad / laaddraad voor caravanaccu
10. Plus geschakeld via contactslot (voor koelkast)
11. Massa voor contact 10
12. Datalijn
13. Massa voor contact 9
Ook het zekeren moet niet vergeten worden. Breng twee zekeringen aan in de auto, zo dicht mogelijk bij het punt waar de aansluitingen op de electrische installatie van de auto zich bevinden. Zeker de voeding voor de koelkast (pen 10) af met 16 Ampère. De constante stroomdraad (pen 9) met 8 of 16 Ampère afzekeren in geval er 2,5 mm² draad gebruikt wordt en met 30 Ampère bij 6 mm². Het is een goed idee de zekering van de constante stoomdraad los te nemen als de constante stroomdraad langere tijd niet gebruikt zal worden. Bijvoorbeeld als de caravan in de winterstalling staat. Een contact dat onder spanning staat zal eerder en makkelijker corroderen dan een contact dat niet onder spanning staat. Door de zekering, en daarmee de spanning, weg te nemen, is er minder kans op corrosie.