piepend geluid bij intrappen koppeling

• delly

hebben jullie hier ook last van?

Indien ik de koppeling in trap hoor ik een piepend geluid vanuit de koppeling zuiger/cylinder. vooral bij warme motor. De koppeling doet het prima verder.

Delly

• DerRudy

@Delly,

Weet je wel zeker dat het hier je koppelingspedaal betreft, zijn het niet je achterremmen?

Ik had hier ook last van (MCV uit 2008), dacht in eerste instantie ook dat het de koppeling zou zijn, maar tijdens een rem beweging trap je namelijk automatisch zowel je rempedaal als het koppelingspedaal in.

Richard heeft een perfecte beschrijving gemaakt, zie onderstaande link:

http://www.daciamodellen.nl/2011/trommelremmen/

Dit was bij mij de oplossing (een beetje vet), ik ergerde mij hier behoorlijk aan.

Rij je in een goedkope auto, maakte hij ook nog goedkope geluiden(:D.

Mgr.

Ruud

• EricNL

een koppelingpedaal gaat op den duur kraken bij het intrappen. maak je geen grote zorgen meestal is het niks ernsigs. het scharnier van je pedaal maakt meestal dit geluid.

met een beetje teflon spray kan je de scharnierpunten smeren als je bedekkig bij je voeten weghaalt kan je erbij komen. mijn mening is dat dit smeren onderdeel hoort te zijn van een service beurt. Succes!

• Ferm

Ik herken deze klacht. Ik heb precies hetzelfde aan de hand. Bij het intrappen en het loslaten van de koppeling hoor je een piepend geluid. Het is best wel vervelend en bij de volgende beurt zal ik er beslist melding van maken. Een beetje smeermiddel doet soms wonderen.

• GJvdZ

Wij hebben dit ook gehad, en vooral als het buiten warm was. De dealer heeft de boel toen goed gesmeerd en sindsdien geen last meer van gehad.

• Avaka

Het ene piepje is het andere niet. Daar heb je gelijk in. De een stoort zich er aan, een ander niet.

Mijn standpunt is: Een auto hoort niet te piepen!