Toen ik begon te rijden met de wagen heeft mijn grootvader me 1 ding steeds op het hart gedrukt:“ Laat nooit, in geen geval, je wagen alleen achter in een garage. Doe je dit wel ben je bedrogen.”
Ik heb steeds die raad opgevolgd en heb inderdaad NOOIT mijn wagen achter gelaten bij een onderhoud. Heb (gelukkig) nog nooit een ongeval gehad zodat hij moest daar blijven overnachten.
Ieder schroefje dat aangeraakt wordt heb ik gezien en als ik niet weet wat de mekanieker “nu” aan het doen is vraag ik het hem.
Sommige mekaniekers krijgen kriebels van mijn aanwezigheid maar dat interesseert me geen bal want wanneer de motorkap wordt dichtgeslagen ben ik het die de rekening moet betalen en niet hij !
Ik ben eens op zoek gegaan naar een andere garage voor het onderhoud van m'n Dacia en kwam ergens aan waar ik niet mocht binnengaan in de werkplaats, wel ik heb die man rechtuit gezegd dat zo'n praktijken me louche lijken en dat ik dan m'n centjes wel zal uitgeven bij een van z'n collega's.
Hij heeft toen nog geprobeerd zich er uit te praten dat het verboden was vanwege de verzekering waarop ik antwoordde dat ik hem de telefoonnrs zou geven van z'n collega's die dus blijkbaar een klantvriendelijkere verzekering hadden dan hij want dat ik bij die mensen wel in de werkplaats mocht.