problemen met binnenverlichting Duster

• JeJeNeedle

Sinds enige tijd heb ik problemen met de binnenverlichting van onze Duster (2x4), 1.6 Benzine (LPG door dealer ingebouwd) L . Soms werkt deze wel, maar meestal niet. Ook de verlichting in de 'kofferbak" werkt niet.De verlichting in het handschoenenvak brandt wel (mits de lichten aan zijn).

Omdat ik een aantal accesoires(cruise control = gold cruise en parkeerhulp = sky europe, trekhaak = Thule (brink)) niet via de dealer heb laten installeren voel ik er in eerste instantie niets voor om deze te bezoeken om dit probleem op te lossen, tenzij ik 100% zekerheid heb dat de oorzaak niet in de montage van deze accesoires zit.

Kan iemand mij helpen dit probleem te analyseren?

Ik vermoed een los contact, maar waar moet ik beginnen te zoeken?

.

De binnen verlichting werkt ook niet met behulp van de schakelaar op de hemelverlichtingsunit.

• ger 52

Electrische voorziening lijkt niet het sterkste punt te zijn van de Duster. Mijn Duster werkte plotseling de achterste richtingwijzer niet. Lampje heel. “iest”in de bedrading niet goed. Via een geimproviseerde omleiding van de arlarmlicht werkt het weer. Nu bleeft het lampje van de airbag branden. De dealer heeft de computer aangesloten en er moet ergens bij de gordel iets los zitten. Kan geen kwaad, afspraak gemaakt voor na de vakantie. Ging de komende week niet lukken. Nu plotseling gaat het lampje weer normaal uit. Wie het weet mag het zeggen.

• LED-Lightning

Veel nieuwe auto's zijn niet storingsvrij. Moet je voor de gein eens op andere fora kijken, zoals op het Volkswagen Passat forum, of het Seat-online forum. Soms wordt van bepaalde modellen beweerd dat je beter een goede tweedehands kunt nemen dan het nieuwste model. Soms zitten op nieuwe modellen gewoon wat kinderziektes die er naar verloop van tijd uit zijn. Ik zou niet meteen de conclusie goedkoop=duurkoop maken, maar dat is mijn bescheiden mening ;)

• B@TO

Zekeringen al eens gecheckt of vervangen, slecht contact in deur schakelaars?

• DerRudy

@Ger 52,

“Nu bleeft het lampje van de airbag branden. Kan geen kwaad”.

Vreemde zaak, er zijn verschillende fabrikanten die vertellen je dat als het lampje van de airbag brandt het gehele systeem preventief is uitgeschakeld.

mgr

Ruud

• LED-Lightning

Dat meen ik ook Ruud! Ik heb ook altijd gehoord dat bij brandend lampje de airbag niet actief is.

• JeJeNeedle

Eh, ja, ik heb de zekeringen bekeken en de deurcontacten ook. Als het een zekering of deucontact zou zijn, dan zou de verlichting met de aan uit schakelaar op de unit toch wel moeten werken?

• Barrabas

Is de lamphouder van de binnenverlichting los geweest ivm het parkeerdisplay ?

• JeJeNeedle

Nee, de lamphouder is niet los geweest. Daar was ook geen noodzaak voor omdat de display in de buurt van de aansteker is gemonteerd (in het bakje).

• B@TO

Als er geen 12 volt aankomt bij de unit zal het denk ik ook niet met de schakelaar werken. heb je gekeken wat er allemaal gezekerd wordt door de groep waar de binnen verlichting opzit, misschien is er meer uitval waar je nog niets van hebt gemerkt. Volgens mij staat de gezekerde groep soms in het zekeringen kastje of in de handleiding van je auto.