Hoi Macia,e
Ja, het staat wel in de vorige reacties maar ik zal het proberen anders te zeggen. Door te remmen worden je remtrommels erg warm. Dat gaat erg snel. Zeker als je een enthaussiaste remmer bent kunnen sommige remtrommels tegen het gloeien aan komen qua temperatuur. Dat zal nog sneller gebeuren als er een coating over de remtrommels zit. De remtrommel kan zijn warmte niet goed afvoeren en de verf die je erop doet heeft hieronder te lijden. Hij zal eraf gaan. Hoe? Nou, afbladderen of verschrompelen of in de hens. Dat laatste is wel een extreem geval maar niet onmogelijk.
Kortom, je verf gaat eraf en je hebt weer roest. Als je veel waarde hecht aan uiterlijk had je dit al uit het verleden van diverse dacia sites terug kunnen vinden. Daar heb je nu niets aan natuurlijk he. Er zijn wel andere oplossingen die ik ken. Ik weet niet of die voor Dacia beschikbaar zijn, maar is misschien het opzoeken waard. Zo bestaat er een zwarte rubber of kunststof mal die je tussen je wiel en remtrommel monteerd. Daarmee voorkom je remstof op de velg, je ziet de remklauw of in dit geval je remtrommel niet. De geavanceerde versie van die mal heeft ook ventilatiegaten die onder het rijden open klappen zodat je meer koeling hebt. (zoek in google-afbeeldingen op : “velg remstof”, de schijf is dat wat ik bedoel. Verder heb ik weleens gehoord dat een RVS-legeerde remtrommels bestaan maar betwijfel of dit echt mogelijk is, ik heb het zelf niet eerder gezien en zou zelf denken dat dit het remgedrag sterk beinvloed.
Wie weet zijn er wel meer oplossingen. Persoonlijk denk ik dat het loont om een duurzame oplossing te kiezen.
Succes!