Enige vragen aanschaf Logan MCV

  • Maarten

    Ik overweeg binnenkort een jong gebruikte Logan MCV te kopen.

    Is de Logan MCV uitgerust met een centrale deuvergrendeling met afstandsbediening en electrische bedienbare voorspiegels?

    Is het reservewiel een ‘echt’ wiel of een thuisbrengertje?

    Aangezien ik nu een Europese auto rijd, vraag ik mij af op welke zaken Dacia bezuinigd heeft (geen/matige geluidsisolatie, geen pollenfilter, iets verouderde motor, drukknoppen dashboard etc)? Welke zaken maken het dat je in een budgetauto rijd? Wat merk je ervan in het dagelijks gebruik van de Logan MCV dat je in een budgetauto rijdt?

    Hebben jullie de fabrieksgarantie uitgebreid door extra garantie bij te kopen?

    Alvast bedankt!

  • RicvhardMCV

    Hoi Maarten,

    Als je goed zoekt op het internet, dan zul je weinig problemen tegenkomen met betrekking tot de Dacia Logan MCV. Ook in tevredenheidstests en betrouwbaarheidstests komt hij goed uit de bus. Wat dat betreft dus een verstandige keus.

    Of er centrale portiervergrendeling en electrisch bedienbare spiegels aanwezig zijn hangt af van de versie die je wilt aanschaffen.

    Het reserve-wiel is een volwaardig wiel.

    de geluidsisolatie wordt verschillend over gedacht. de een vindt het voldoende en de ander stoort zich eraan. Is dus persoonlijk,zul je zelf moeten ervaren. Voor het pollenfilter geldt ook dat het pas vanaf een bepaald jaar aanwezig is. De motor is inderdaad iets verouderd maar heeft zich meermalen bewezen.

    Aan de afwerking (hoewel dat ruim voldoende is) en het ontbreken van diverse luxe zaken merk je wel dat je geen premium merk rijd. Zelf rijdt ik er nu bijna 4 jaar in, zonder problemen. garantie hebt ik nooit verlengd.

    Maar welke versie denk je over? de MCV Phase I of de MCV Phase II?

    voor meer info heb je hier links naar 2 folders:

    nl-brochure-mcv-en-sedan-februari-2007

    en

    nl-brochure-mcv-sandero-januari-2010

    Groetjes,

    Richard, www.daciamodellen.nl

  • Maarten

    Richard, bedankt voor je uitgebreide reactie!

    Ik overweeg een Logan MCV (Lauréate versie) uit 2009 te kopen. Menig uurtje heb ik inmiddels besteed aan mijn zoektocht op onder meer Autotrack en Autotrader!

  • Jubbels

    Deurvergrendeling:

    Ligt eraan welke uitvoering het is. De Laureate-uitvoering heeft centrale deurvergrendeling met afstandsbediening

    Deze uitvoering heeft ook electrisch bediende en verwarmde buitenspiegels, electrische bedienbare ramen op de voorportieren,

    zij-airbags en mistlampen aan de voorkant.

    Als het pack exlusive bij aankoop meegekocht is heeft hij ook airco en radio.

    Ligt dus aan de uitvoering die je koopt. (Basis, Ambiance of Laureate)

    Echt reservewiel. Hangt er onder.

    Dacia heeft op veel punten bezuinigd. Matige geluidsisolatie, pollenfilter is aanwezig vanaf produktie juli 2009.

    Dus de MCV phase 1 heeft geen pollenfilter alsmede de phase 2 tot juli 2009.

    Motor is wel verouderd, maar wel een puike motor. Is gewoon een Renault motor. Komt voor in de varianten 1.4 achtklepper, 1.6 achtklepper en 1.6 16 klepper. Zitten heel veel Renault onderdelen in de Dacia.

    Welke zaken maken dat je in een budgetauto rijdt: diverse (luxe) dingen ontbreken bv buitentemperatuurmeter.

    Ik merk er niets van dat ik in een budgetauto rij.

    Ikzelf heb 2 jaar extra garantie bijgekocht. Maar dat zal voor een gebruikte MCV waarschijnlijk niet mogelijk zijn.

    Als je gaat kijken voor een gebruikte MCV even opletten wat er aanwezig is.

  • delly

    Als je voor een benzineversie gaat zou ik als het ff kan wachten totdat de 2011-versie op de tweedehands markt verschijnt

    Rijdt vele malen rustiger met de 5e versnelling als overdrive.

  • delly

    met overdrive bedoel ik dat in de 5e versnelling vanaf 2011 de motor minder toeren maakt bij een bepaalde snelheid in vergelijk met de “niet” 2011 versie.

    Heeft niet zoveel te maken met uitlaatgeluid maar meer met de herrie die onder de motorkap vandaan komt. Het bekende brommen bij 120 km/uur begint bij mij pas bij 140 km/uur

  • delly

    Bedankt voor de info.

    Wel off topic.

    Ik wilde aangeven dat verhouding van de 5e versnelling in combinatie met de e5-motor (2011 model) behoorlijk gewijzigd is. Het verzet van de 1e vier versnellingen is nagenoeg onveranderd gebleven. Door deze wijziging rijd je In de 5e versnelling veel relaxter met flink minder toeren. Een soort van overdrive effect of hoe je het ook wil noemen.

    Als het even mogelijk is adviseer ik dus nog even te wachten totdat jonge gebruikte 2011-versies op de markt komen.

  • Ben

    @Cornelis,

    Als ik goed geïnformeerd ben, heeft Dacia bij de toepassing van de

    E 5-motor tevens en gelijktijdig een gewijzigde versnellingsbak toegepast.

    Hierbij is de overbrengingsverhouding van de 5de versnelling langer geworden.

    Met vr. gr.

    Ben

  • motorboom

    Maarten Schreef:

    ——————————————————-

    > Richard, bedankt voor je uitgebreide reactie!

    >

    > Ik overweeg een Logan MCV (Lauréate versie) uit

    > 2009 te kopen. Menig uurtje heb ik inmiddels

    > besteed aan mijn zoektocht op onder meer Autotrack

    > en Autotrader!

    waar heb je hem gezien?

    Misschien wil je mijn inruil wel kopen en kan ik je iets over historie vertellen.

  • Avaka

    Inderdaad, er zit technisch mechanisch gezien geen andere motor in. De versnellingsbak is een ander type met een ‘lagere’ 5e versnelling.