Enige vragen aanschaf Logan MCV

• Ronald-2008

Wij rijden al dikke 2 jaar in een MCV Laureate uit 2009.

Het is een 1.6 16v 7 persoons uitvoering.

Ik heb niet het idee dat ik in een mindere auto rij.

Het rijgeluid is wellicht ietsjes meer, maar het is een soort geluid dat snel went (geen hoge frequenties die mij storen).

Het is ook een kwestie van smaak, ik heb er geen last van.

Qua banden staat onze MCV nog op de originele Debica's. Ook daar zou je qua geluid wat kunnen winnen door die door stille, zuinigere Michelins te vervangen.

Qua onderhoud kost de MCV tot nu toe nog praktisch niets. Eerste grote beurt komt er nu binnenkort pas aan (30.000 km).

Reservewiel is bij ons een volwaardig wiel, ik heb 't ook al een keer mogen gebruiken (ivm spijker in de band).

Verbruik valt mij alleszins mee. Ik rij gemiddeld 1 liter op 13 km. In de stad zo'n 1 op 11 en op de snelweg zo'n 1 op 14/15.

Ik heb bij de aankoop wel de originele garantie uitgebreid tot 5 jaren. Dat kan nl. alleen in het eerste jaar na aankoop.

Wij hebben super veel plezier van onze MCV. Het is onze eerste auto die we splinternieuw kochten. Tot op heden nog geen enkele keer spijt van gehad.

Succes met het zoeken naar een goede 2e hands.

Overweeg zeker ook om even door te sparen en een gloednieuwe te kopen.

• alex_ander

Volgens het laatste foldertje bij de dealer kun je een GarantiePlus contract afsluiten tot 2 jaar na de aanschaf van een dacia.

• delly

Mijn nieuwe 2011-MCV werd op GoodYear banden geleverd

• delly

Gewoon uitgebreide proefrit maken.

Ik heb vorig jaar juli een MCV gehuurd om mee op vakantie naar zuidfrankrijk te gaan.

Zeer goed bevallen. Vandaar de aanschaf van een eigen exemplaar.

Dat de 5e versnelling langer is geworden, de goodyear banden, de zuiniger E5 motor, waren eigenlijk gewoon meevallertjes.

Achteraf gezien wel belangrijke meevallertjes