WA-extra of All-Risc?

• delly

Ik heb een nieuwe Dacia MCV gekocht en heb hem alleen WA-extra verzekerd (Ruitschade, brand en diefstal)

Diefstal waarschijnlijk een overbodige dekking :D

Ik heb voor het eerst een nieuwe auto niet all-risk verzekerd. Wat blijkt namelijk, dat ik kennelijk kan autorijden want ik heb nog nooit in de afgelopen 30 jaar schade geclaimd voor schade aan eigen auto door eigen schuld. (Ik rijd al 30 jaar schadevrij)

De bekende supermarktdeurdeuken, de supermarktparkeerplaats is de meest gevaarlijke plek voor een maagdelijk frisse auto, neem ik altijd maar voor lief. Voorlopig nog deurschadevrij….

Is dit de “goden” verzoeken of heb ik jullie nu ook wakker geschud?

• Avaka

Als je genoeg geld op de bank hebt om de schade zelf te betalen (of zelfs direct een andere auto te kopen, mocht je hem toch totaal in de prak rijden) dan is WA voldoende.

Dat je 30 jaar schadevrij hebt gereden is geen argument. Klinkt een beetje cru maar: Statistisch gezien ben je binnenkort aan de beurt.

• DerRudy

Bij 30 jaar schade vrij rijden dan is je No-claim rond de 70 %, dan is het verschil tussen WA-extra en All-Risk misschien iets van € 15 per maand.

Voor een stukje gemoedrust zou ik die € 15 per maand toch met liefde betalen.

Mgr

Ruud

• delly

De kans om je eigen auto totalloss of erge schade te rijden te rijden (door eigen schuld want daar gaat het om) is minder dan 1 op 1000.

Dat is hetzelfde als een vuilniszak vol met 1000 witte knikkers en 1 zwarte. Je mag er 1 uitpakken.

Hoe groot is de kans dat je de zwarte knikker trekt?

Ik hou die 15 euro lekker in m'n zak

• Jubbels

Dan snap ik niet waarom je dit topic opent……………………….

• PD3JCW

1 op 1000 …… waarom heb ik dan al 3 keer een auto total loss gereden buiten mijn schuld om ?!

Mijn duster is gewoon all-risk, ik betaal met plezier de premie want die is allang terug verdiend.

• delly

Ik hoop goede tegenargumenten te lezen die mij op andere gedachten kunnen brengen

• dianavdk