Verschil MCV Phase 1 en 2

• Martijn

Op dit forum wordt vaak een onderscheid gemaakt tussen een MCV Phase 1 en een Phase 2.

Wat is het verschil tussen een Phase 1 en 2?

Is de eerste versie van de Logan (sedan uitvoering) zoals die thans nog te koop is in België, de Phase 1 uitvoering?

• mark

Phase 1 is de “spartaanse” versie, phase 2 is iets meer verwesterd van uiterlijk en interieur.

Dat zijn eigenlijk (bij mijn weten) de grootste verschillen.

Logo is veranderd, interieur beetje veranderd, snuit is beetje veranderd, meer keuze in kleuren, enkele opties bijgekomen zoals o.a. verstelbaar stuur en zetelbekledingen.

Phase 1 was bij mijn weten eigenlijk nooit écht bedoeld voor de westerse markt en toen de MCV hier aan z'n succesnummertje begon hebben ze daarop ingespeeld en de MCV wat aangepast naar westerse smaken.

• Arno vd Veer

Ik sluit me geheel aan bij Cornelis (tu)

• mark

Ik niet.

Toen ik mijn MCV kocht was er van een phase 2 nog geen sprake … tot ik er 2 weken mee rondreed.

Als ik het had geweten had ik wat langer gewacht maar ja wie weet zoiets nu op voorhand? Persoonlijk vindt ik de phase 2 mooier. Is iets zachter, heeft betere lakken, interieurbekleding is ook hedendaagser, dashboard en deurenbekleding is niet meer zo hard plastiekerig, in de middenconsole is er een deftige ruimte om iets weg te leggen, … kortom die wagen beantwoord beter aan een westerse wagen (wat we toch gewoon zijn hier?).

Maar goed, ik heb hem en ben er zeker tevreden van.

Maar nu heel effe tussendoor iets anders :heeft er eigenlijk iemand weet van een “phase 3” of een opvolger van de MCV want tenslotte rijd dit model nu hoe lang, 6 jaar?

Zou het niets stilletjesaan tijd worden voor evolutie?

• delly

Het grootste verschil is de inruilprijs.

• HenkM

:)o

• remcora

De phase 3 komt ws. niet. Kijk maar eens bij daciamodellen. Er komt wel een prachtige opvolger van de mcv aan. Overigens is mijn phase 1 prima en vind ik het spartaanse én meevallen én eigenlijk ook wel lekker eigenwijs naast al die gelikte nieuwe autos.

• Barrabas

Inderdaad en troost u, als er geen Phase I was geweest was er al helemaal geen Phase II.Een meer dan tevreden Duster Phase I rijder.

• mark

Cornelis Schreef:

——————————————————-

> Ik zou deze link

> http://nl.wikipedia.org/wiki/Dacia_Logan eens

> goed lezen???????????????????

>

> Maar ik kan het ook fout hebben.

Om de betrouwbaarheid van uw link eens te checken raad ik u aan om de tekst onder “Facelift” eens te lezen.

Dan weet je dadelijk hoe betrouwbaar de info is die er op wiki staat.

Als jij dan toch zo vertrouwt op wiki mag je me eens zeggen wanneer de phase 2 het levenslicht zag volgens jou en dan eens vergelijken wanneer het was volgens wiki.