motorgeluidje, maar dan van een poes

• edwin

Ha ha, hij staat voor de deur. Mijn nieuwe MCV. Mooi karretje, maar ja, waarom vertel ik dat op dit forum?

Heb gauw de radio ingebouwd en vandaag mocht hij mee voor een optreden. Niet van hemzelf maar van het baasje.

Ik kom uit een Corolla en ofschoon dat dat een rammelbak was, lag ie wel op de weg als een tank. Daar was niets slaps aan, maar de MCV staat zijn mannetje. Frans weliswaar, dus met iets meer zwier, maar helemaal top. En er rammelt niets in het interieur en da's ook heel fijn.

Wel een vraag heb ik en die ik kan ik natuurlijk stellen bij de garage, maar hier op dit forum is de ervaring groter.

Als ik wegrijd, hoor ik een snel tikkend geluid links voor. Geen alarmerend soort van tik en mooi synchroon met de toeren (denk ik), meer een spinnend geluid. Is dat nou het motergeluid dat op een hogere frequentie het interieur binnendringt? Dat is dus mijn vraag. Een dieselgeluidje, maar dan hoger. En ik rijd benzine, voor de goede orde.

Ik hoor graag wat de daciasten ervan vinden, als zij zijn uitgenoten van de Daciadag ;)

• frans5

Hoi Edwin.

Ten eerste wens ik je veel succes met je nwe MCV.

Het tikkend geluidje wat je hoort kan een hydrolische klepstoter zijn, maar dat zou weg moeten zijn als de ( koude ) motor een paar minuten heeft gedraaid, want dan is de motorolie wat dunner geworden, alhoewel er tegenwoordig Full Synthetic oil word gebruikt.

Ik zou toch maar de Dealer informeren hierover en zelfs dit zwart op wit laten bevestigen als men dit beoordeelt heeft.

Onlangs had een kennis van mij nl ook een tikkende klepstoter ( bij een nwe Mercedes) waarbij de dealer zei dat dit geen kwaad kon , maar op een ritje naar Frankrijk werd het ineens zo erg dat hij de auto moest laten stoppen en waarbij men constateerde dat de hydrolische klepstoter stuk was gegaan.

Dus neem het zekere voor het onzekere en laat de Dealer dit geluid horen!!

Vanaf thuis achter de computer kan niemand dit geluid bepalen !!

Ieder merk of auto heeft z,n eigen bijgeluidjes toch?

mvg; een tevreden Dacia Duster rijder.

• daciaman

Is het geen storing van motortoerental op de nieuw ingebouwde radio? (oftewel doet ie het ook met de radio uit?)

• Avaka

Zou het niet een kwestie zijn van dat je even aan het nieuwe geluid moet wennen? In het begin dacht ik ook van alles te horen. Bij twijfel altijd even langs de dealer, daar niet van.

• gregor

alsje een vluit toon hoort in je luid sprekers die met motor mee gaat als je gas geef

dan kan dat aan het stroom liggen die naar je radio gaat of er zit geen onstorings vilter opje radio

m.v.g ook een duster rijder

• EricNL

Hoi Edwin,

Helemaal gelijk, misschien toch even terug naar de garage want wij kunnnen wel kletsen maar als er echt iets aan de hand is en je zegt dat je de oplossing van het forum:“dom kijken en doorrijden” hebt gebruikt, daar heb je niks aan.

Ik herken wel een tikkend geluid bij onze MCV. De injectoren van de LPG maken een tikkend geluid. Na een korte rit gaat het sneller. Ik wordt over dat geluid regelmatig aangesproken door voorbijgangers die zeggen dat het eens nagekeken moet worden. Ik weet dat er niets aan de hand is dus kan altijd die mensen gerust stellen.

Maar ik begreep dat je op benzine rijd dus dat zal het niet zijn dan.

Veel rijplezier in elk geval

• edwin

Dank allen,

ik rijd er deze week even langs.

• edwin

Ben even langs de garage geweest en een monteur heeft ermee gereden. Niets mis, gewoon geluid en is het dus, zoals Avaka al vermoedde, even wennen.

En dat ga ik dan ook doen.