banden bij aflevering

• HenkM

Ofschoon M&S voldoende is voor de Duitse wetgeving zijn het i.d.d. geen echte winterbanden.

Mijn Conti M&S waren afgelopen winter weliswaar beter dan zomerbanden maar m.i. niet voldoende in het Heuvelland. Ik heb ze dan ook direct vervangen door Goodyear winterbanden (met sneeuwvlokje), een wereld van verschil.

• Patrick 4x4

Duster 4x4 1.6l benzine, afgeleverd 27 mei 2011 op continental M/S-banden.

• frans5

Hoi Southcorner.

Op mijn Dacia 4x2 Ambiance waren Michelin banden gemonteerd, de dealer kon dit van tevoren ook niet zeggen omdat ze dat niet weten van tevoren.

Dus ik ben gelukkig met m,n Michelinbanden, deze rijd ik al jaren op alle auto,s die ik tot nog toe gereden hebt.

Maar wel constateerde ik dat de Dacia Duster in het begin enorm zoekerig stuurde, net of er een vast punt was in het stuurhuis.Dit heb ik gemeld bij de Dealer en zwart op wit laten bevestigen voor evt latere gebreken.

Maar wat bleek na controle door mij na 2 weken , de bandenspanning op alle banden incl het reservewiel stond op 4,3 atm!!, terwijl eigenlijk 2,5 atm voorgeschreven is door Dacia.

Na het laten aflopen van de bandenspanning tot de gewenste 2,5 atm rijd de Duster nu perfect en stuurt zoals het hoort.

Dus controleer de bandenspanning ( of de Dealer), want deze hoge spanning word nl op de fabriek zo hoog gezet en dient door de dealer bij aflevering op 2,5 atm te zijn gezet.

Omdat ik vorige week even bij de dealer moest zijn heb ik dat dus wel even gemeld, hij zei, dat hoort idd gecontroleerd te worden maar door de drukte word er wel eens iets vergeten.

Misschien niet zo belangrijk dit bericht maar toch wel het weten waard.