roestige trekhaak

• Michiel

Hallo,ik heb nog even een vraag.Ik bekeek de onderkant van mijn dacia logan mcv eens kritisch en het viel mij op dat de gehele trekhaak,maar vooral de complete ophanging in nogal vergevorderde staat van ontbinding verkeerd.De laklaag begint overal los te laten en daaronder is alles compleet verroest,met sommige stukken die compleet afbrokkelen.Het is een haak van het merk SIARR en is van 2007.Hij is er destijds direct na aankoop door de dealer opgezet.Heeft iemand daar ook ervaring mee?Hij is dus ongeveer 4 jaar oud,maar ziet er dus uit alsof hij onder een sloopauto vandaan komt.Destijds kostte hij mij 750 euro.

• Ben

@Michiel,

Het is niet vreemd dat je trekhaak al zo roestig is.

Soms is dat al na een half jaar het geval!

De trekhaken worden in de fabriek slechts van decoratief “blaasje” zwarte lak voorzien.

Kwaad kan het niet met dat dikke staal; geen paniek!

Dat is na 20 jaar nog intact, maar mooi is het niet.

Wel is het lastig bij het plaatje waar de stekkerdoos op gemonteerd zit;

meestal krijg de boutjes daarvan ook niet meer los.

Ik heb in mijn leven al heel wat trekhaken gemonteerd en altijd

voorzag ik ze altijd van een coating. Dan zijn ze na vijf jaar nog als nieuw.

De boutjes verwisselde ik altijd gelijk met een RVS versie; dan kun je

jaren later nog de draadjes bereiken.

Groetjes,

Ben

• remcora

Het is alsof je mijn trekhaak beschrijft. Mijne is 2,5 jr. oud en de verf bladdert er af. Ben bedankt voor je tips. Ik overweeg overigens om het geheel maar eens te verven met Hammerlite.

• RichardMCV

En ook hier precies hetzelfde. De trekhaak heb ik zelf vlak na aanschaf gemonteerd. Deze is van het merk MVG (uit Duitsland). Waarschijnlijk verwijder ik één dezer dagen de trekhaak om deze te ontroesten en zelf goed in de lak te zetten. Ik weet dat het geen probleem zal geven de eerstkomende jaren maar mooi is anders….

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl