1e keer wassen nieuwe Duster

• Patrick 4x4

Ik heb weleens gehoord dat je een splinternieuwe auto niet direct moet gaan wassen, maar dat je eerst een paar weken moet wachten totdat de lak genoeg is uitgehard. Weet iemand of dit klopt en zo ja, hoelang wachten voor de eerste keer wassen.

Bedankt voor jullie reacties.

Patrick

• LED-Lightning

Ik denk dat het niet zo'n vaart loopt met wassen van de auto, iemand raadde mij bij een van mijn vorige auto's na wat schadeherstelwerk aan 'm minstens 2 weken niet te wassen. Dat hou ik zelf dan aan met een nieuwe auto. Of dat klopt weet ik niet.

Met waxen zou ik wel voorlopig even wachten, aangezien dat wel relatief diep op de lak inwerkt.

Ik heb een tijd terug nog eens een leuk (en lang) poetsartikel geplaatst op het Dacia forum, misschien heb je hier wat aan!

http://www.daciaforum.org/viewtopic.php?f=11&t=466&p=1884&hilit=auto+wassen#p1882

• Mathijs

Onze Duster heeft als service van de dealer vorig jaar augustus een wax behandeling gekregen.

Mij werd aangeraden, vanwege deze wax de auto enkele weken niet te wassen zodat de wax kon uitharden.

Zonder extra behandeling kan men de auto gewoon met voldoende water wassen.

De lak is voldoende uitgehard.

• gregor

heb een aantal maanden terug mijn duster

een speciale klij behandeling gegeven

heb ik laten doen bij sonax

zat hier en daar nog wat vlieg roest en teer spatten op ( en slijpsel ):X

is eerst gewassen toen werd er met een speciale soort klij de auto gewassen ook de ramen die kras en tast de lak niet aan

en daarna is die in de wax gezet

was hem ongeveer een dag kwijt