inhoud gastank

  • rick

    hallo

    ik ben sinds vorige week in bezit van dacia sandero 1.4 op lpg -g3 ,nou heb ik al paar keer getankt en kan maar een kleine 200 km op een tank en dan gaat er ook maar 18 0f 19 liter gas in ,nu lees ik op internet dat er standaard een gastank onder zit van ongeveer 34 liter (bruto) zover als ik weet zit de gastank er vanaf de fabriek in ,de auto is van feb.2010 .

    iemand ervaring mee of …..

    m.vr.gr rick

  • Turbootje

    Als de tank inhoud 34 liter is, dan zou er 80% van 34 liter = 27,2 liter in moeten kunnen.

    Misschien een defecte of niet goed afgestelde 80% klep.

    gr Turbootje

  • mcvjournaal

    Inderdaad, de gastank is 34 liter bruto. Netto is dat zo'n 26 liter.

    Maar dan zou je de tank helemaal leeg moeten rijden. In de praktijk krijg je er dus rond de 20 liter in.

    Dus pas tanken als het laatste ledje op “rood” staat.

    Je tankt dus wat vaker als op benzine, maar wel stukken voordeliger.

    Herke

    http://mcvjournaal.punt.nl/

  • Barrabas

    (tu) STUKKEN voordeliger?Jezelf bedriegen,hoe meer je tankt hoe goedkoper,ha,ha,ha.Ben na bijna één jaar gratis op benzine aan het rijden,heb nog TWEE jaar voor de boeg,2300 € is bijlange nog niet op en de gassers moeten ook nog steeds tanken en vooral betalen na elke 200 km en om de twee dagen,je kan al zelf een LPG–station openen en de extra jaarlijkse taks niet te vergeten, ha,ha,ha. >:D<

  • HenkM

    Wat hebben we (ongefundeerd) een lol).

  • Avaka

    Prijs scheelt momenteel 1 Euro per liter tov Euro 95. Meestal tank ik rond de 40 liter LPG. Hou ik per tankbeurt 40 Euro in mijn zak. Daar kan nog best een beetje van af voor de benodigde benzine, tax en afschrijving. Hou je nog zat over. Dus ik snap je reactie niet helemaal.

  • rick

    bedankt voor degene(n) die reageren op mijn vraag ,want ik vroeg iets over de inhoud en niet over wel of niet voordelig rijden op gas

  • DerRudy

    Ik geloof dat we hier te maken hebben met een discussie tussen een Nederlandse auto en Belgische reactie van

    Barrabas.

    Het fiscale voordeel van een zogenaamde G3 LPG installatie kennen ze niet in België, daar is het fiscaal gezien interessant om te dieselen.

    Maar slechts 18 a 19 liter kunnen tanken, dat is is errruugg weinig, ik krijg ruim 60 liter (LPG) in mijn MCVtje.

    Maar het gaat hier om een auto uit Februari 2010, dus nog in de garantie.

    Ik zou dit probleem toch bij de dealer neerleggen, en hun het probleem (lees: inhoud) laten fixen.

    Mgr

    Ruud

  • Barrabas

    (tu) Inderdaad DerRudy maar 60 L is al een hemelsbreed 2/3 de verschil.Dat is met eventueel benzine een actieradius van bijna 1000km.En ja voor die 2300 € plus had ik een Diesel of LPG maar ja wat moet ik daar dan weer mee met 10.000km/jaar.En er is weer sprake om TERUG een extra dieseltaks te heffen.Blijft nog een bedrijfswagen maar zijn ook van plan om die ook weer alleen toe te kennen aan bedrijven,wat ook normaal zou zijn.Dat men in Europa eens alles op één lijn stelt en België of Nederland kunnen daar alvast mee beginnen zoals indertijd met de Benelux maar dat zal helaas een utopie blijven.Zal er ook in het vervolg aan denken of er verschillen zijn(die zijn er dus duidelijk) tussen België en Nederland wat vragen en reacties betreft.Hiervoor mijn excuses.:)

    p.s. Op alles wat met LPG werkt zou je overal en altijd geen enkele taks moeten betalen,het is en blijft de zuiverste brandstof.

  • Sjaak

    Bij mij gaat er bij de Sandero 1.4 iets meer dan 36 liter in als de tank dolleeg is gereden. Bij tanken slaat de tank in 1x “op slot” door de 80% vulling. Nadat het rode lampje begint te branden kan ik nog ong. 140-150 km rijden op LPG, niet zo snel wat van aantrekken dus.

    Enige betrouwbare meting: een keer doorrijden tot het LPG knopje begint te loeien, tank is dan leeg, dan tanken en kijken hoeveel liter er in gaat.

    Sjaak