Audio mod Dacia Logan sedan

• vleutmans

Enige tijd geleden heb ik nieuwe/betere speakers gemonteerd in mijn Dacia Logan sedan.

Toch stoorde ik me nog steeds aan de “nasale” klank van de voorspeakers in de portieren, terwijl de hoedenplank speakers (achter) wel neutraal klonken.

Mijn nieuwe speakers (merk:rodek) zijn een stuk dieper en hebben een flinke magneet, en om deze te kunnen inbouwen had ik al een stukje van de plastic inbouw bakjes moeten afzagen om het passend te maken.

Het nasale geluid (vrij irritante/sterke middentonen) van de voorspeakers was nog steeds aanwezig..mogelijk sterker zelfs omdat de inbouw kom erg dicht bij de achterkant van de konus zat, en toen heb ik de hele kom-vorm van de plastic inbouw bakjes afgezaagd. Je zaagt dus het deel eraf wat ahw. taps toeloopt en laat de ring over met inbouw vorm die in het plastic deel van je portier past.

Hierna is de klank van de speakers in de voor portieren sterk verbeterd, meer bass en geen nasaal geluid meer…..

Uiteraard weet ik dat de inbouw kommetjes ook dienen om evt. water bij de speakers vandaan te houden… dus hoop ik maar dat de binnenkant van de deuren redelijk droog blijven, en de speakers het overleven :-) .. de tijd zal het leren.

Gr.

Michel

• toine60

Je hoop dat de binnenkant van je deuren droog blijven is ijle hoop. Het beste kun je de speakers in de deur in plastic inpakken. Diepvrieszakken zijn stevig genoeg. Het zal geen gevolgen hebben voor het geluid.

• Avaka

Ik rij al 3 jaar rond met 17cm speakers in de deur. Daar kan die kunststof kap sowieso niet omheen. Er zit wel van dat noppenschuim achter.

Speakers zijn nog steeds heel en het geluid is nog steeds goed. Ik denk dat het allemaal wel een beetje meevalt.

• Barrabas

Gaat er dan ook geen condensatie ontstaan in die plactic zakken,gaatje prikken?Vocht is altijd moeilijk te bestrijden.:)