richtingaanwijzer gaat niet altijd uit na bocht naar links

• vleutmans

Hoi,

Ik merk dat bij bepaalde bochten (naar links) mijn richtingaanwijzer niet automatisch uitgaat als je terugstuurt naar neutrale stand van het stuur (rechtdoor).

Ben ik de enige die dit probleempje kent, of zijn er ook anderen die dit euvel herkennen?

Heeft iemand een idee of dit eenvoudig te fixen is ?

Ik heb het “idee” dat er een nokje versleten is die de richtingaanwijzer uitzet na het nemen van een bocht, of iets is “verdraaid” waardoor na het nemen van een bocht naar rechts het knipperlicht mogelijk zelfs “te vroeg” weer uitgaat …als je begrijpt wat ik bedoel??

Ik ben benieuwd naar de reakties.

auto: Dacia Logan 1.4 MPI sedan . 156.000 km. op d'n teller… op LPG uiteraard.

Gr.

Michel

• Knutselsmurf

Hoi Michel,

Controleer of je stuurwiel wel goed recht staat tijdens het rechtdoor rijden (spijlen goed horizontaal)

Indien er sprake van een scheefstand is, dan moet het stuurwiel recht gezet worden.

Mocht bovenstaande niet het geval zijn, dan zal waarschijnlijk vervanging van de r.a.w. schakelaar de enige optie zijn om dit probleem op te lossen.

Zo'n schakelaar bestaat uit zeer veel kleine kunststof componenten welke aan slijtage onderhevig zijn.

succes met de diagnose en de oplossing.

Turbootje