adres gegevens Dacia Nederland?

• Ellen

Hoi,

Weet iemand het adres of telefoonnummer van Dacia Nederland??

Heb nl. onenigheid met mijn dealer i.v.m. gedane keuring. Nl. kreeg van Dacia een mooie kaart in de bus met daarop een aantal keuringen vermeld o.a. All-in Dacia servicebeurt voor 65 euro (incl. arbeidsloon, originele Dacia-onderdelen, materiaal, milieutoeslagen en btw) Dealer gebeld, afspraak gemaakt, gemeld dat het om de aanbieding ging van Dacia Nederland, + APK. Logan weggebracht nogmaals de afspraak betreffende de aanbieding vermeld en vertrokken. Eind vd dag haal ik mijn Logan op en………..betalen……291, 00 euro !!!!!!!

Dit vind ik niet kloppen, maar mijn dealer vindt dat ik moet betalen, ongeacht wat er op de kaart staat.

Wie weet raad

• RichardMCV

Ik vrees dat hier enige onduidelijkheid is over deze actie. De betreffende kaart heb ik hier voor me liggen;deze is mij ook toegestuurd.

Inderdaad staat er op de voorzijde van de kaart: All-in Dacia servicebeurt 65 euro.

Echter de regel daaronder staat: All-in remblokken VANAF 91 euro.

Hierdoor zou er al een lampje moeten gaan branden. Immers, als de servicebeurt 65 euro kost, hoe kunnen dan de remblokken vanaf 91 euro kosten?

Een servicebeurt is iets heel anders dan een onderhoudsbeurt. Bij een servicebeurt worden er alleen een aantal zaken gecontroleerd, eventueel wat vloeistoffen bijvullen. In het onderhoudsboekje staat bijvoorbeeld: controle van het motoroliepeil en BIJVULLEN. Bij onderhoudsbeurt staat: aftappen en vullen.

Normale volgorde zou zijn (bij benzinemotor):

service beurt bij 15.000 km

kleine beurt bij 30.000 km

service beurt bij 45.000 km

grote beurt bij 60.000 km

enz…..

Dus: bij een servicebeurt worden er alleen wat zaken gecontroleerd en eventueel vloeistoffen bijgevuld. deze vloeistoffen moet je normaal gesproken extra betalen maar zitten nu in de beurt inbegrepen.

Bij een onderhoudsbeurt worden er daadwerkelijk zaken vervangen zoals luchtfilter, bougies, motorolie, al naar gelang de km-stand van je Dacia.

Heeft de dealer die 291 euro gespecificeerd? Ik zou hem vragen wat volgens hem het verschil is tussen servicebeurt en onderhoudsbeurt (kleine of grote beurt)…

blijkbaar heeft hij een grote beurt uitgevoerd; de kleine beurt heb ik een tijd terug namelijk 178 euro voor betaald….

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• remcora

Gisteren net een 45.000 km servicebeurt gehad. Kosten 65 euro bij Bochane Marfait in Lelystad. Het meerwerk was garantiewerk.

• Ellen

Sorry, maar ik vroeg om adres of telefoongegevens.

Toch blijf ik er niet mee eens Richard, wanneer ik vraag om de beurt van 65 euro de garage ongevraagd een grote beurt geeft en deze doodleuk ook in rekening brengt.

• DerRudy

Zie ondertaande link voor adres en telefoonnummer.

http://www.detelefoongids.nl/bg-l/19182978-Dacia+Nederland/vermelding/?edsacid=i-254936-30-61

mgr

Ruud

• Ellen

Ruud; Bedankt

• RichardMCV

Ellen, daar heb je natuurlijk groot gelijk in. Ik beweer ook niet dat je zomaar meer moet gaan betalen. De dealer heeft je blijkbaar niet goed aangehoord. Hij had gewoon de servicebeurt moeten uitvoeren. Nu blijkt dat hij zelf een fout heeft gemaakt door een andere beurt uit te voeren (gezien de prijs waarschijnlijk een grote beurt) zou hij zo netjes moeten zijn om de verschil-kosten niet in rekening te brengen……

Groetjes,

• Avaka

Maar als de auto nu gewoon aan een grote beurt toe was?

• GhostDusters

Avaka Schreef:

——————————————————-

> Maar als de auto nu gewoon aan een grote beurt toe

> was?

Heel simpel , dan had de dealer kontakt op moeten nemen met de cliënt .

• RichardMCV

inderdaad, hij had van de client de opdracht om de servicebeurt uit te voeren; niet een kleine of grote beurt. Is er iets anders nodig (noodzakelijk) dan dient hij eerst kontakt op te nemen alvorens extra werkzaamheden uit te voeren….

Groetjes,