MCV zonder rubber strip/afdichting boven voorruit?

• john_mcv

Boven de voorruit van mijn MCV uit 2010 zit geen rubberen strip maar zie ik gewoon een kier tussen het dak en de ruit. Op 1 plaats zit er een rubberen stukje maar die zit nogal vast (gebruikt tijdens montage??). Zijn er meer mensen die dit herkennen? Heb er een foto van maar weet effe niet hoe ik die kan toevoegen…..

• Peter

Daar loopt al een draadje van: http://dacia.startpagina.nl/prikbord/read.php?527,13920058,14133904#msg-14133904

• Knutselsmurf

Peter Schreef:

——————————————————-

> Daar loopt al een draadje van:

> http://dacia.startpagina.nl/prikbord/read.php?527,

> 13920058,14133904#msg-14133904

Als ik me niet vergis, gaat het hier om de rubber strip buiten boven de voorruit ?

Dan is het dus een heel ander verhaal lijkt mij.

Maar die strip kan je er zo tussenuit trekken als ik me niet vergis, net zoals de onderzijde.

Uiteraard hoort deze strip er wel gewoon in te blijven, anders krijg je waarschijnlijk last van fluit geluiden in de auto.

mvgr Gerrit

• Macia

Hallo John_mcv,

Zit ook bij mij aan de buitenzijde bovenzijde voorruit (MCV april 2011, blackline).

Was me nog niet opgevallen.

Liep net even een rondje door de straat en zag dezelfde wijze van afwerking bijvoorbeeld op een Toyota Aygo.

Zal er eens op letten de komende dagen.

Groeten Macia

• john_mcv

Is inderdaad de rubberenstrip aan de buitenkant van de vooruit, dus niet de tochtband van de andere discussie. Heb inmiddels bij een paar andere MCV's gekeken en daar zit gewoon een rubberen strip ipv de spleet die ik heb. Maar die strip zu bij mij niet passen omdat er een of ander raar rubberen flapje op 1 plaats zit. Kan iemand mij vertellen hoe ik een foto kan plaatsen zodat ik het kan verduidelijken?

• Macia

Hoi John_mcv,

Ik gebruik van picasa van Google.

Hiermee organiseer ik mijn foto's op de pc maar je kunt de foto's hiermee ook heel handig op internet plaatsen.

Na het plaatsen op internet gebruik ik de hyperlink van deze foto op dit forum.

Er zijn vast nog meer manieren, maar het is volgens mij in alle gevallen nodig om ergens anders op internet je foto beschikbaar te maken.

De werkwijze van startpagina is niet slim, omdat de kans groot is dat op termijn deze hyperlinks veranderen of kwijtraken. Deze wijze van aanpak stamt nog uit de tijd dat internet opslag relatief duur was en dat is niet meer zo.

succes

• Peter

Nu beter gelezen en ook even gekeken. Ik heb ook een spleet, zonder rubber. Had mijn vorige auto ook. Nu MCV 1.6-16V Laureatte 11/2010

• remcora

Mijn mcv, augustus 2008 heeft een rubberen strip boven de voorruit.

• johan

mijn mcv blackline heeft ook een rubber boven raam april 2010

• Macia

Hallo Johan,

Dat is vreemd,

jou MCV blackline april 2010 wel een strip.

Mijn MCV blackline april 201 geen strip.

Ik denk dat het hebben van wel een strip logischer is.

Groeten Macia

——————————————————-

> mijn mcv blackline heeft ook een rubber boven raam

> april 2010