Vlak nadat ik mijn nieuwe MCV in ontvangst mocht nemen, nu een maand geleden, heb ik zelf de autoradio en speakers geplaatst. Ik was van plan de speakers die ik al had te plaatsen, maar die waren een slagje te groot en heb ik gekozen voor een paar pioneertjes van 13 cm.
Plaatsing verliep vlekkeloos, echter in de lagere regionen hoorde ik een wat raspende, klapperende vervorming aan één kant. Speakertjes omgewisseld, probleempje bleef.
Nu heb ik dit weekend de grotere speakers toch maar geplaatst met het idee dat de kleineren wellicht het bereik niet hadden en de grotere wel, maar helaas; ook nu eenzelfde vervorming in de rechter deur.
Dat laat mij twee hypothesen:
1. De radio is kaduuk op het rechterkanaal;
2. Er resoneert iets in de deur.
Bij 1. denk ik dan, Mwooa, zou dat zo zijn? Dan lijkt het mij dat je het vaker zou moeten horen, want in mijn ervaring is het zo dat als een kanaal stuk is, je daar niet omheen kunt. Dat hoor je heel duidelijk.
Bij 2. Het scheermes van Ockham indachtig (zoek maar op) ligt dit meer voor de hand. Zo zwaar is de binnenkant van de deur niet afgewerkt en kan er best iets meetrillen.
Heeft iemand van jullie ervaring met dit probleem en zo ja, welke tips hebben jullie voor mij?