tuning duster

  • southcorner

    wie is er bekend of heeft zijn duster laten tunen om iets meer pk te krijgen .

    waar is dit gebeurd

    ( moet ivm garantie )/ kan dit door de dealer gebeuren ?

    ikzelf krijg de duster geleverd in september/oktober met lpg .

    maakt dit nog wat uit kwa tuning ten opzichte van benzine ?

    zo ja wat zijn de kosten ?

    nog maar 4,5 maand (zucht )

    greetings southcorner

  • DerRudy

    Ik wil je niet helemaal uit je droom halen, maar het chip tunen van een LPG auto is echt weggegooid geld.

    Het tunen van LPG auto levert vaak een tegenstrijdig effect op dwz een hoger verbruik en minder vermogen.

    Dus mijn advies is: Niet doen.

    Mgr.

    Ruud

  • southcorner

    okee dank voor je reactie

    weer wat geleerd

    greetings southcorner

  • rgrutter

    hoi Rudy,

    Ik ben het hier niet mee eens.:D

    Nu rijd ik al een poosje met mijn duster op lpg met een gemiddeld verbruik van 1 liter lpg op 8,5 kilometer.

    Twee week geleden heb ik een piggy - back laten monteren bij Vtune.

    Dit is chiptuning, maar dan anders. >:D<

    De auto trekt sneller op en rijd zuiniger. het lijkt er op dat dit minimaal 10% is. 388,7 km tegen 39.97 liter lpg.

    In de toekomst moet nog blijken of dit zo blijft.

    Robert

  • DerRudy

    Hoi Robert,

    Je maak me heeel nieuwsgierig, hou ons op de hoogte van je resultaten.

    Ik zit op het puntje van mijn stoel.:D

    Mgr.

    Ruud

  • LED-Lightning

    Eigenlijk loont dit zich alleen bij motoren met turbo, zoals de dCi motoren. Hierbij is vaak ongeveer 30% vermogenswinst te halen met een standaard chip, en zelfs meer met een chip op maat. Bij motoren zonder turbo mag je meen ik blij zijn als je er 5-10 pk bij krijgt na tuning. Vraag is of je dat het geldbedrag hiervoor over hebt. Wie weet leveren die 5-10 pk erbij wel een mooiere vermogenskromme op en is het rijgedrag daarna dusdanig verbeterd dat het dit toch waard is. Geen idee.

  • marten

    mijn vraag is wat kost een piggy - back met het monteren erbij .

    en loopt de garantie van de duster geen gevaar?

    marten

  • RichardMCV

    Inderdaad is bij de dieselmotoren meer winst te behalen dan bij de benzinemotoren. de 1.6 16V van mijn Dacia is ook getuned; hiermee is het vermogen gestegen van 105 naar 112PK. Het koppel is maar minimaal gestegen, van 148 naar 150 Nm. Maar… de koppelkromme loopt wel een heel stuk vlakker waardoor ik toch echt wel verschil merk. Tot nu toe geen moment spijt van gehad.

    Groetjes,

    Richard, www.daciamodellen.nl

  • rossie

    hoi robert,

    Ik zit er ook aan te denken.

    Kun je me laten weten hoe het er nu voorstaat. Met name de brandstofbesparing vind ik interressant

  • rgrutter

    Hoi Rossie,

    Ergens op het prikbord heb ik al een keer gezegd van hoe en wat.

    hier de link.

    http://dacia.startpagina.nl/prikbord/read.php?527,14939597,14948912#msg-14948912