Goeiedag iedereen,
Kan iemand mij beschrijven hoe ik de achterbumper van de Duster veilig kan demonteren, zonder de “clipsen” af te breken.
Op de site, www.dusterteam.com, van onze Franse vrienden heb ik nl. gelezen dat dit een zéééér fragiel punt is.
Deze “clipsen” (ik ken de Nederlandse benaming niet) zouden zijn gemaakt in zeer breekbaar kunststof en bevinden tussen de zijvleugels en de zijkant (links en rechts) van de achterbumper. Deze “clipsen” maken als het ware dus de verbinding tussen de zijvleugels en de zijkanten van de achterbumper.
Nadat de torx-bouten zijn verwijderd (hoeveel en waar staan deze ?) zou men deze “clipsen” dan met een zeer fijne schroevendraaier (kans op lakschade) moeten “wegduwen” (omhoog of omlaag ?).
Het grootste gevaar bij het verwijderen van de achterbumper zou er in bestaan dat men deze “clipsen” afbreekt bij het wegduwen, met alle gevolgen vandien.
Volgens een lid op de Franse site zouden de dealers zelfs een speciaal stukje gereedschap hebben om dit klusje te klaren, omdat zij reeds ervaren hebben hoe fragiel dit werkje is.
Ik heb reeds gekeken onder de Dacia-vraagbaak bij mcvjournaal.punt.nl, meer bepaald bij de verschillende items “Parkeerhulp monteren”, maar daar wordt niet diep genoeg ingegaan op het verwijderen van de achterbumper en dan speciaal deze van de Duster.
Met belangstelling kijk ik uit naar de reacties van de technici onder de forumleden en …….. alvast bedankt.
Groetjes
Zwad