Thermoter

• Marcel

Ik ben van plan een losse autothermometer te plaatsen in mijn Logan MCV.

Ik ben voornemens om de buitensensor met de draad via de uitgang van de Blaupunkt autoradio naar het motorruim te geleiden.

Wie weet hoe je het zwarte plaatje van de autoradio kunt verwijderen waarna ik de autoradio uit het ‘slot’ kan trekken? Dit staat namelijk niet vermeld in de handleiding van de Blaupunkt handleiding.

• willem

in de rand zitten gaatjes.

druk er een pennetje in en het slotje klikt los.

ik heb het de dealer zien doen.

willem

• adacia

Die beugeltjes/pennetjes zitten bij ieder autoradio meegeleverd, even om je heen vragen of iemand die voor je heeft.

Maar waar wil je de buitenvoeler plaatsen?

Ik heb de buitenvoeler via een rubber in de vloerplaat bij de RA passagier naar buiten gebracht en de meter geplaatst op het tussen console.

De buitenvoeler vast geplakt onder de auto.

Ik ben hier niet tevraden over. aanwijzing is niet betrouwbaar (te hoog, kan ook aan de meter liggen) en de meter op het tussen console zit te laag om af te lezen.

De voeler zit meestal in de zijspiegel dat ik weet, maar hoe kom je daar!

De meter op je dashbord plakken vindt ik eigenlijk niks, en bij je binnenspiegel is veel werk

dus als iemand iets weet.

• mcvjournaal

Wellicht is dit een idee ? http://mcvjournaal.wordpress.com/2011/05/31/binnen-buitenthermometer-monteren/

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Hdi

De buitenvoeler kan je het beste ergens links voorraan aan de binnenkant van de bumper steken.

Zeker niet onder de auto, daar komt de warmte van de motor terecht. Ook de uitlaat geeft teveel hitte af.

• HansH

In mijn handleiding m.b.t. de binnen/buiten-thermometer op mcvjournaal heb ik bij foto 6 een plek laten zien: aan de linker kant, onder tegen de afdekplaat en vlak achter de bumper. Hier heb je totaal geen last van de warmte, die de motor afgeeft. Dit wordt bewezen door het feit, dat de voeler geen hogere temperaturen aangeeft als de motor warmer wordt.

• Jubbels

Klopt helemaal, hier heb ik ook de sensor zitten. Werkt perfect. Hangt ook zo in de rijwind.

Had eerst de sensor bij de deurscharnier zitten maar gaf constant te hoge temp aan.