ruitenwissers

• henk

Na het lezen van enkele lovende berichten op dit prikbord over de

ruitenwissers van de Action (flexwipers) heb ik deze aangeschaft.

Omdat ik vond dat de orginele wissers teveel van de ruit niet wisten

heb ik de 56 cm wissers gekocht.

Na enig geknoei (4 hulpstukken kun je weggooien) heb ik ze geinstalleerd

Wat schetst mijn verbazing toen ik ze uitprobeerde ,de bolling van de wissers is

dermate groot dat ze in het midden de ruit niet raken !!!

Misschien is de druk op de wissers niet groot genoeg??

Affijn ik heb er niets aan.

Het gaat trouwens over een 1.2 16v sandero.

groet henk

• mcvjournaal

Vreemd…. heb je ze goed gemonteerd ?

Maar hoezo vier hulpstukken, je kan alle hulpstukken weggooien.

Het klepje aan de voorkant openen, wisserarm aan de achterkant insteken, aantrekken en klepje sluiten.

Ik gebruik ze nu al bijna een jaar en ze werken perfect. http://mcvjournaal.wordpress.com/2010/10/19/de-ultieme-ruitenwisser-voor-je-dacia/

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Bob TR

Ze waren te koop zonder hulpstukken en iets duurder met hulpstukken.

Wel een ander merk, maar verpakking gelijk en een kleine prijs. (Turkije, ze zien er precies gelijk uit).

Voor mijn Duster: links 60cm en rechts 55 cm. Zonder hulpstukken even in klikken en klaar.

Ze overlappen in het midden elkaar iets, maar links (bestuurders kant) is altijd sneller omhoog.

Groot resultaat.

Bob

• peter.h

Ook ik heb getobt met de ruitenwisserbladen. De originele af fabriek piepen en dribbelen over de ruit.

Diverse andere type's uitgeprobeerd. Bosch zemen gaven verbetering.

Bij het brengen van de auto voor onderhoud telkens gemeld dat de ruitenwissers niet voldoen. Althans veel lawaai maken.

Recentelijk heb ik aan de receptie bij Kempenaar te Alphen aan den Rijn een afspraak gemaakt voor de 75.000 onderhoudsbeurt.

Magazijnmedewerker, Wout vertelde mij dat er nu een nieuwe versie is voor de Daciaas.

Die heb ik gekocht en ze voldoen uitstekend! Wissen schoon en zonder herrie. Zijn van het “platte”type wat je ook op Renault Scenics ziet.

Onderdeelnummer: 288901158R kosten € 31.00 incl. btw en montage.

Is wel een paar centen, maar dan heb je ook wat. Als ik er een jaar mee doe is dat het me dubbel en dwars waard.

Groeten van Peter en Margot.

• Arno vd Veer

Vorige week bij de Lidl 53cm bestuurder met spoiler en 48 bijrijder kant €6,99

Iets kleiner dan mijn vorige Halfords 60 cm en 55 cm maar wel 6 maal goedkoper, en werkt perfect.

Dus 2 dagen later een reserve set gehaald voor mijn MCV.

• silverstorm

Ik heb net hetzelfde aan de hand met mijn duster.

Het is maar weer eens bewezen dat goedkoop dure koop is.

• Mensen

Wij hebben al anderhalf jaar dezelfde action wissers in gebruik,. absoluut de beste wissers die wij ooit hebben gehad.

De maat van de wissers die wij gebruiken op onze sandero kan ik eventueel morgen even voor je meten.

• Adriaan

Bosch Aerotwins (de originele flatblade) zijn ook van harte aan te raden.

Ik koop ze wel es via Ebay.de. Een stuk goedkoper dan in NL, vooral als er meerdere tegelijk koopt.

• HenkM

Dit zijn ook mijn favoriete wissers (tu) .

• ger 52

Regelnmatig bij de ALdi worden er flatblades verkocht, tegen een zeer lage prijs. Heb ze vorig jaar ook gekocht en werken uitstekend. meteen maar een tweede stel in reserve gekocht. passen zonder problemen op de Duster.