De diverse systemen werken natuurlijk op gloeilampjes origineel. Mijn vraag gaat over een MCV van 2009 maar kan natuurlijk betrekking hebben op elke auto hier.
- Wat zijn de regels t.o.v. led verlichting in auto's?
- Werkt mijn Cruise control nog als ik LED verlichting in mijn remlicht doe of trekt dat te weinig stroom?
- Kan ik het knipperlichtrelais vervangen voor één bestemd voor LED-verlichting waardoor de knipperlichtinstallatie naar behoren werkt niet supersnel zal gaan knipperen?
- Geven LED lampen van het “H1 model” een juist beeld of wordt je daarmee van de weg gehaald?
Ik merk dat verlichting een echte stroomvreter is. Als ik met stadslicht rondrijd zakt het verbruit met 2 a 3 tiende l per 100km. Omdat ik verlichting wel belangrijk vind wil ik daarom kijken hoe ik zonder het verbruik omhoog te jagen toch met dimlicht kan rondrijden. Iemand tips? Alle tips zijn van harte welkom.
@Ruben
kijk, dat is een antwoord op mijn vraag. dat LED lampjes duur zijn klopt maar lampjes die door de garage vervangen worden kosten ook een vermogen.. Dat de knipperlicht door een CPU geregeld wordt is niet handig. om nou een grote weerstand te monteren om een LED lampje te kunnen gebruiken lijkt me ook niet verstandig, ik hoorde van een vriend van een kennis en daar de vrouw van dat ze een weggesmolten achterlichtunit kregen na gebruik van een zware weerstanden ivm led verlichting. er bestaan van die speciale LED knipperrelais maar blijven dus onbruikbaar als een cpu het regelt.
ohja, dat van die h1 vroeg ik me af als dimlicht. die zag ik ook al ergens op een fotomaar geen idee of het ook echt bestaat.
@Turbootje
op 300.000 is 0.2 l/100km totaal 600liter brandstofbesparing. kan je daarvan geen ledjes kopen? Ik wel…!
@Vinnie
Ben ik met je eens van die weerstanden, toch heeft het voordeel van brandstofbesparing niet alleen te maken met milieu maar inmiddels ook met de portemonnee want een lange termijn investering kan zich hiermee terugverdienen. Door mijn ervaring uit de garage zie ik vaak dat vrijwel iedereen korte termijn denkt… Dat is Jammer…