Geen onderhoudsboekje meer bij de Dacia !

• Turbootje

Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe Duster opgehaald bij de dealer.

Nu blijkt dat er geen onderhoudsboekje meer bij de auto word geleverd.

De onderhouds registratie zou nu helemaal digitaal bijgehouden worden.

Zijn er al meer Dacia rijders met dit nieuwe registratie systeem?

Op deze manier van registreren word het wel erg lastig om zelf de history van de auto terug te zien.

Tevens zijn de onderhouds intervallen behoorlijk veranderd.

Zo moet ik voor mijn Duster 1.5 dCi de eerste onderhoudsbeurt uit laten voeren bij 20.000 km of 12 maanden.

Tussentijdse controle beurten worden dus niet meer voorgeschreven.

Daar heeft men dan toch kennelijk teveel klachten over gehad.

Turbootje

• Zwad

Hallo Turbootje,

Voor jou is het eindelijk zo ver. Proficiat hoor en nog veel “chance” met jou Duster.

Ik ben nieuwsgierig welke reacties jij gaat krijgen op dit draadje en afwachten maar of ze hier in België al dan niet een onderhoudsboekje bijleveren.

Good luck.

Zwad

• Terry

Ik heb een Dacia Sandero 1.2 16V van Aug. 2009, en heb last van het zogenoemde, zelfdenkend

gaspedaal. Nu blijkt dat er wat opl. waren, ben ik ook langs de Renault dealer gegaan, en deze verklaarde dat de vervuilde kleppen

de oorzaak zijn, heeft iemand hier ervaring mee, volgens mijn dealer( AHZ), is dit een echt Dacia mankement.

• LED-Lightning

Lijkt me dat je dit beter als een nieuwe thread kunt posten, Terry, niet in een bestaand topic

• Barrabas

Denk dat die “dealer” nog zijn lasbril op had of nog wat anders.:)-D

• atienwouter

beste turbotje,

Mijn dustertje is van februari 2011.

Inderdaad geen onderhoudsboekje, maar welonderhoudsprogramma.

Ik zal deze week eens bij Jongerius langs gaan hoe het zit.

Ik heb dit gescand en wilde het bijvoegen ,maar dat lukte niet.

Als vrouw zijnde is dit waarschijnlijk te hoog gegrepen.

Ik zal nu die scan naar jouw prive mail sturen.

Groetjes ati&wouter

• Avaka

Ja, dit lijkt mij ook een compleet onzin verhaal. Kleppen reinigen……..?

• edu47

Beste Turbootje,

Mijn Dacia Duster is 4 Maart 2011 afgeleverd,ik heb alle boekjes er nog bij gekregen,thuis alles even rustig door gekeken bleek er niets ingevuld te zijn.

Ik ben later terug gegaan naar de dealer en die verzekerde mij dat de boekjes niet meer nodig waren en dat alles digitaal (via de computer)gaat.

Ik heb wel bij aflevering een document (garantie en onderhoudsoverzicht )gekregen de verkoper adviseerde mij om dit bij de autopapieren te bewaren zodat indien nodig elke dealer de historie van de auto kan zien in de computer van de dealer

groetjes Eduard