Zelfdenkend gaspedaal/kleppen reinigen

• Terry

Ik heb een Dacia Sandero 1.2 16V van Aug. 2009, en heb last van het zogenoemde, zelfdenkend

gaspedaal. Nu blijkt dat er wat opl. waren, ben ik ook langs de Renault dealer gegaan, en deze verklaarde dat de vervuilde kleppen

de oorzaak zijn, heeft iemand hier ervaring mee, volgens mijn dealer( AHZ), is dit een echt Dacia mankement.

• DerRudy

Ik denk dat de dealer een vervuilde Gashuis-klep bedoelt, dit komt vaak voor bij auto,s in zijn algemeenheid maar treedt pas op na bv 200.000 KM.

Bij de servicebeurten wordt er vaak (vrijwillig en dus preventief) een toevoeging in de benzine tank gegooid.

Deze vorm van vervuiling is het probleem van de toekomst en ook vaak het gevolg van het fenomeen ‘het nieuwe rijden’.

Gashuis-klep is de unit die bovenop de motor zit waar de brandstof en de zuurstof bij elkaar komt.

Mogelijk is dit wat de dealer bedoelt heeft.

mgr

Ruud

• Rens

Is onzin, is gewoon een software update voor.

• DerRudy

@Rens,

Terry krijgt dit door van een dealer, ik neem dan aan dat die beruchte software update al de revue gepasseert is en dat dit voor hem (bouwjaar 2009) geen oplossing is.

Er was immers sprake van dat bepaalde versies/uitvoeringen geen software update konden krijgen.

Dus onzin is in dit geval wel een beetje te kort door de bocht (misschien) maar mogelijk kan Terry aanvullende informatie geven.

mgr

Ruud

• uul

Mijn Dacia Sandero 1.2 16V van September 2009 met 30.400 km heeft dit probleem dus niet. Ben geloof ik een uitzondering., én een bofkont.:)

• koekoek

Hallo Sandero rijders

Sandero1.2 van 30 oktober 2009 ruim anderhalfjaar met het zogenaamde zelfdenkend gaspedaal gereden is 4 maanden geleden met de juiste update hersteld , werkt nog steeds goed toch werkt de combinatie gaspedaal

anders dan mijn vorige auto's ik ben er inmiddels wel aan gewend en rijd nog met veel plezier en goedkoop in een ruime / stevige / betrouwbare wagen waar ik nog nooit voor enig mankement naar de garage hoefde terug te komen.

Groet Dirk

• Rens

Er is een nieuwe update voor dat type, heb zelf ook een sandero uit de zomer van 2009. Is gewoon onwetendheid bij de dealer.

• Sandero-stel

Vreemd dat koekoek wel een update heeft gekregen en mijn dealer zegt dat dit bij onze Sandero (van nov. 2009) niet kan.

Last van geen zin, denk ik

• sandero100

Dan geef je aan de dealer door dat ze een update moeten uitvoeren Actis oplossing 8366.

er op aandringen als ze niet willen is garantie en de auto rijdt daarna fantastisch.

En laat het even weten als het gedaan is.

Gr. en veel succes.

• Tazteam

Donderdag gaat onze Sandero ook naar de garage.

Vindt het erg irritant met het huidige gaspedaal te rijden.

Ben benieuwd of het er door de dealer te verhelpen valt.