duster af fabriek op lpg

• Leo Beta

In Duitsland staat vanaf 1 augustus in de prijslijsten de Duster 1.6 LPG genoteerd

Volgens berichten op het Duitse forum dustercommunity.de, gaat het hier om een ‘af fabriek’ ingebouwde LPG installatie.

De meerprijs ten opzichte van de gewone benzine Duster is slechts 800.- euro.

Weet iemand of ook voor de Nederlandse markt een ‘af fabriek’ lpg duster op korte termijn te verwachten is ?

• Barrabas

(tu) Dat lijkt me een zeer interessante optie,ook voor mij zelfs.Het brengt het omslagpunt wel een fors stuk naar beneden en de actieradius omhoog.Helaas komt het voor mij te laat,maar wat niet is kan nog altijd komen.Als dat in Duitsland kan moet het zeker in Nederland kunnen en zelfs hier in België waar alles kan,ha,ha,ha.:)

• Leo

Hierbij even de link naar de duitse prijslijst ( is op dacia.de een beetje lastig te vinden)

De Duster LPG is de 3e optie in het lijstje

prijslijst duster duitsland

• Ron

Persbericht van Dacia Nederland van 13 september:

De Dacia Duster is vanaf december 2011 in Nederland leverbaar met LPG af fabriek.

Zou hiervoor ook de zelfde meerprijs gaan gelden als voor de Sandero en MCV ( 1000.-)

Dan wordt dit wel heel aantrekkelijk.

Heeft iemand een idee of je nu tijdens de fifty/fifty actie periode al zo'n Duster met LPG af fabriek kunt bestellen, zodat die in december geleverd wordt ?

• René

Ben ook bezig met een Duster en wil die op LPG hebben.

Afgelopen weekeinde bij de dealer waar ik zaken mee denk te gaan doen, gevraagd naar af fabriek LPG.

De dealer wist er nog van niets en ter plaatse heb ik hem op dit draadje gewezen en hebben we het persbericht van Dacia van 13 september bekeken. Hij zou e.e.a. navragen bij Renault Nederland.

Vandaag belde de dealer terug. Renault Nederland had hem verteld dat ze in de afrondende fase zaten mbt het regelen van o.a. het traject met de RDW-keuring. Renault gaf aan dat het traject sneller verloopt dan in het persbericht staat en dat naar verwachting vanaf begin november de Duster met LPG besteld kan worden. Levering zal dan ergens eind januari/begin februari zijn. De meerprijs was nog niet precies vastgesteld, maar dit zou tussen de 1000.- en 1200.- euro worden.

Op basis van deze info hebben we besloten om met de bestelling van onze Duster te wachten tot november

(krijgen zelfde inruil als nu). We lopen dan wel de 50/50 actie mis, maar de korting op de LPG installatie is aanzienlijk. Bovendien verwachtte de dealer dat er in het laatste kwartaal wel eens een mooie andere actie van Dacia zou kunnen komen, waar we dan van zouden kunnen profiteren.