tochtband

• Bram2

Ik heb vorige week vrijdag mijn witte Duster 16V 4x4 opgehaald bij de garage. Op zich een leuke auto met goede rijeigenschappen. Alleen zit tussen het dashboard en de vooruit een slordig geplakte schuimrubber tochtband. Heeft die tochtband een functie of is men vergeten het weg te halen. Heeft iemand hier info over?

Wat mij ook is opgevallen is, als ik bijv. links richting aan geeft gaan op het dashboard de beide groene pijltjes knipperen. Ik kan dus niet zien of de richtingaanwijzer naar links of rechts staat. Normaal is het dat of het linker of het rechter pijltje gaat knipperen. Is dit standaard bij Dacia?

Bram2

• frans5

Hoi Bram2.

Deze zeer simpele en lelijke tochtband zit bij iedere Dacia Duster gemonteerd, ik wil hem ook vervangen voor iets anders , maar ik heb nog geen mooie flexibele strip gevonden die daar voor in de plaats kan komen.

Wel had ik afgelopen week een Renault Twingo te leen van de dealer en daar zat ( minder zichtbaar) ook zo,n lelijke tochtstrip.

Ik ben nu aan het zoeken bij een autosloperij om bij andere nettere afgewerkte dashbords van auto,s om daar iets te vinden wat mooier aansluit op het dashbord van de Duster.

Wat er gebeurt als je deze eenzijdig gelijmde schuimrubberstrip weghaalt , dat weet ik niet, daarom probeer ik eerst een zelfklevende strip te vinden .

Het is dus niet zo dat men deze strip is vergeten te verwijderen, hij heeft wel degelijk een functie af fabriek.!!

Voor de rest is het idd een prima rijdende auto met wat (kleine) minpuntjes zoals idd het verklikkerlampje van de richtingaanwijzers die links en rechts tegelijk aangeven, en waarbij deze ook nog eens slecht te zien zijn bij zonnig weer, maar dat went wel hoor!!

Verder veel rijplezier met je Daas !!.

• HenkM

Die tochtstrip heeft niet echt een functie, met of zonder is geen verschil in geluid te merken of zelfs meten.

Het voorkomt evt. wel dat parkeer kaartjes verdwijnen achter het dashboard.

Dat met die knipperlichten is normaal (bij Dacia).

• frank

ik heb bij mijn duster ook die rand gehad maar had een ruit stuk en eens goed opgelet bij het er uit halen bij carglass en zag dat er weinig nut voor was dus meteen na d enieuwe ruit die strip er uit gehaals koud kunstje staat veel mooier en netter en met geluid geen verschil

• Hdi

Ik heb de mijne er ook uitgehaald en merk niks verschil, alleen dat het een stuk mooier is.

• Turbootje

Tsjaa……..

het is maar net wat je MOOI vind, zo'n grote gapende gleuf waar van alles in kan verdwijnen :D

Mijn schuimrubbertje blijft lekker gewoon zitten waar die zit, het valt mij niet eens op.

Maar…….. ieder zijn/haar keuze >:D<

Turbootje :)-D

• gregor

heb hem er gewoon eruit gehaald en opnieuw er netjes in geplakt

• Willem M

Zojuist de stoute schoenen aangetrokken (eerst gepoetst) en de lelijke tochtstrip verwijderd.

Stukje gereden en inderdaad; qua geluid geen enkel verschil

Wat zeg je?

Ik zeg: GEEN ENKEL VERSCHIL!

Oh ;)

Duster 4x2, benzine.

• Turbootje

Hoi Willem M,

Misschien is even de HOORTEST doen een optie voor jou, >:D<

Neem dan wel dat oude rubbertje mee om het verschil te kunnen horen :D

Turbootje :)-D