tochtband

• Willem M

Hoi Turbootje,

Yep, misschien geen gek idee.

Maar even serieus (sta ik niet om bekend, maar goed). Ik heb het geluidsniveau goed vergeleken met en zonder de beruchte tochtstrip zowel bij hoge als bij lage toeren. Ik heb op klinkers en op asfalt gereden maar ik hoor niet echt een merkbaar verschil. Het zou natuurlijk kunnen dat de tochtstrip toch wel een bepaalde geluidsisolerende waarde heeft maar als dat zo is, heb ik het niet kunnen merken.

Bovendien, omdat mijn ‘strippie’ al was begonnen met een ontsnappingspoging (twee lelijke ‘bobbels’ waar de lijm begon los te raken) ben ik blij dat ik er van af ben en dat ik verder geen nadelige gevolgen merk.

Groet,

Willem M.

• Turbootje

Hoi Willem M,

Uiteraard grappen we er ook een beetje over, omdat het een onbenullig onderwerp is eigenlijk.

Maar zoals ik al eerder schreef in een eerdere reactie, bij mij zit het rubbertje prima.

Zodra deze bij mij ook aan een verplaatsings poging gaat beginnen (hopelijk binnen de garantie termijn)

dan rij ik ermee naar de dealer en die lossen het probleem maar netjes voor mij op :D

Ik heb mijn nieuwe Duster nu zo'n 2 ½ week in mijn bezit en ben nog steeds met de klachten afhandeling bezig.

De auto heeft nu al totaal 3 x bij de dealer gestaan, de 1e keer een ochtend, de 2e keer 2 dagen en de 3e keer ook weer 2 dagen.

En ik heb een antwoord op een klacht gekregen (van mijn dealer) waar ik me niet in kan vinden.

Met dit antwoord heb ik mij dan ook bij Renault/Dacia Klantrelaties gemeld, en deze komen binnenkort mogelijk met een passend antwoord op mijn klacht.

Indien dit niet tot tevredenheid afgehandeld gaat worden, dan ben ik zelfs genoodzaakt om verdere stappen te gaan ondernemen.

Vrolijk word ik er echter niet van moet ik zeggen, maar ik heb betaald voor een nieuwe auto en dan moet alles ook goed zijn vind ik.

Gelukkig zit het rubbertje bij de voorruit in ieder geval wel goed pfffffffff.

Turbootje

• Morris

@turbootje

Klacht(en) gingen dus niet over het rubbertje….maar waar dan wel over? Je maakt mij nieuwsgierig.

• Turbootje

@ Morris,

Ik ga liever niet in details treden zolang de onderhandelingen met Renault/Dacia nog lopen.

Mijn vertrouwen in Renault/Dacia kunnen ze nog steeds terug winnen, ondanks de moeizame start na aflevering van de auto.

Maar als een dealer zijn werk niet naar behoren uitvoert, dan kan je de importeur daar niet op aan kijken vind ik.

Dat ze deze klachten vervolgens wel goed afhandelen is uiteraard ook in het belang van de importeur lijkt mij.

Mocht ik niet tevreden gesteld worden na de laatste onderhandelingen, dan zal er zeker iets te lezen komen over mijn ervaringen.

Helaas moet je het hier dus maar even mee doen, ondanks ik je nieuwsgierigheid hiermee ongetwijfeld niet weggenomen zal hebben :D

Turbootje

• frans5

Hallo Daciasten.

Vandaag heb ik ook de oerlelijke en slecht gemonteerde tochtband tussen de voorruit en dashbord verwijderd.

Heeft idd geen enkele functie wat betreft geluid of luchtdoorlating o.i.d .

Wel is het een vrij diepe geul die nu open ligt, maar als je niets op het dashbord legt dan zal dat beslist geen probleem zijn.

Ik zoek wel een soort van platte zwarte strip die ik netjes over die “geul” kan plakken, zal heus wel bij een automaterialenzaak te verkrijgen zijn, maar echt nodig is het niet.