Vocht aan de binnenkant van de deuren is volstrekt normaal. Is bij bijna alle merken zo.
De deuren zijn behandeld met een coating zodat er geen roest vorming optreedt.
Er hoort inderdaad een afdekkapje overheen, maar vocht aan de binnenzijde van de deur hoort absoluut niet!
In de oudere auto's zat er nergens een afdekkapje overheen en ik heb genoeg met luidsprekers in auto's lopen klooien om te weten dat die nooit of te nimmer nat worden.
Ik zal zelfs meer zeggen: als hobby heb ik een 205 Rallye. Hier zit geen deurbekleding meer in om gewicht te sparen en als het regent zie je een beetje water langs de buitenkant lopen, maar nooit langs binnen.
Dat kan in principe ook niet aangezien het raam enkele centimeters onder het raamrubber in de deur hangt. Het weinige water dat onder het raamrubber doorkomt moet dus wel onderaan de raam er af druppen. Dat water zou al aan de onderkant van het raam moeten doordraaien, enkele centimeter naar boven kruipen en dan langs de binnenkant naar beneden lopen om de binnenzijde van de deur te bereiken. Lijkt mij nogal sterk
Wat wel kan is dat het water juist afdrupt van het raam op de luidspreker en er daarvoor een kapje over zit.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?