Zoals al is aangegeven in het draadje over “Korting Dacia Duster” blijken er nogal wat klachten te zijn betreffende de Dacia's en over de afhandeling hier van.
Wellicht een iedee om dit draadje eens op te starten, om te zien wat er zoal mis gaat met de klacht afhandeling bij de Dealers en Dacia Nederland.
Zelf ben ik op dit moment bezig met het probleem “Trekhaak”
De kogel van de trekhaak staat dermate scheef achter m'n nieuwe Duster, dat ik al opmerkingen heb gekregen zoals, heeft de auto al schade gehad of zo? want de trekhaak zit er zo vreemd onder !!
Er zit namelijk een flens aan het trekhaak frame waar de flenskogel op geschroefd zit, deze flens zit er zo scheef op gelast dat ook de kogel schuin t.o.v. de auto staat en meer dan een cm uit het midden van de auto zit.
Dus als je achter de auto staat zie je meteen dat er iets helemaal mis is. Ook aan de RVS beschermplaat het slot van de achterklep etc kun je de afwijking van de kogel goed zien omdat deze niet in lijn staan.
Mede omdat de kogel niet in het midden zit en ook nog eens scheef staat, ben ik tevens van mening dat wanneer ik de caravan achter de auto heb en ik moet remmen (noodstop) dat daardoor de auto wel eens scheef weggeduwd kan worden in eerste instantie voordat de caravan oplooprem in werking zal gaan treden of door zal duwen. Het vervelende gevolg hiervan is dan het scharen van de combinatie auto/caravan. Dus een onveilige situatie waar ik niemand op zit te wachten en tevens ook nog eens verwijtbaar aan de constructeur van de trekhaak, in dit geval dus Dacia Nederland zelf. Vandaar ook mijn boosheid omdat men hier geen vervangende trekhaak voor wil leveren. Terwijl ik dit direct na de montage heb aangegeven.
Over de rest wat er allemaal mis was tijdens en direct tijdens na de aflevering zal ik het nog maar even niet hebben (dat is inmiddels wel allemaal opgelost), want dan krijg je pas echt kippenvel.
Maar ik ben benieuwd of ik de enige ben met klachten en deze ook naar buiten wil brengen via dit prikbord, laat maar horen en blijf niet zitten met (on)-opgeloste problemen, samen kunnen we beter deze zaak aanpakken dan individueel lijkt mij.
gr. Turbootje