Sidebars en fronttube Duster

• bvh079

Beste mensen,

Ik ben vandaag getipt door een van de Dacia-dealers die ik heb bezocht dat er mensen zijn geweest die de sidebars en de fronttube uit Duitsland hebben gehaald tegen hele interessante prijzen.

Wie kan mij vertellen waar deze gehaald kunnen worden wat deze kosten? Ik wil deze ook graag op onze Dacia hebben.

Groet Bryan

• Turbootje

@ Bryan,

Bedoel je dit soort chroom

Dat kan je hier in Nederland ook kopen voor redelijke prijzen

Turbootje

• bvh079

Zou je me kunnen mailen waar en wat het kost ongeveer?

• Dirk

Kijk voor Sidebars maar op Marktplaats

Voor 210 euro incl plaatsen in breda.

• Vinnie

Als je een voetganger al zijn botten in zijn lijf wil breken als je hem aanrijdt dan moet je dit soort spul op je wagen monteren :-(

• Turbootje

Even een stukje uit de wetgeving voor de mensen die veel kritiek en/of bedenkingen hebben op pushbars.

• Voldoet aan de APK eisen, u kunt uw auto met een gerust hart laten keuren.

• Montage van de Bullbar/Pushbars is toegestaan het is legaal.

• Bij een ongeval kan dit in ieder geval verzekeringstechnisch geen extra problemen opleveren.

Ingeval van een ongeluk is er veel minder kans op letsel schade in vergelijking met een ongekeurde Push/Bull-bar.

Bij een ongeval met een niet EU goedgekeurde Bullbar bent u dus niet verzekerd. Verzekeringsmaatschappijen zijn hier tegenwoordig heel alert op met het gevolg dat ze u kunnen weigeren. Dus verzekeringtechnisch is een niet goedgekeurde Bullbar een fiasco. Trendy Auto levert alleen EU- goedgekeurde Bullbars/Pushbars! U zult hiermee dus geen problemen hebben bij de APK keuring.

Met andere woorden:

Het type pushbars welke je nu op auto's aantreft zijn wel degelijk anders geconstrueerd dan het oude type welke ook wel Bullbar's werden genoemd.

Met laatst genoemde Bullbar kon je dan ook echt een Bull (Stier) mee aan de kant zetten, hetgeen je met de huidige Pushbar's echt niet hoeft te proberen.

Turbootje

• Avaka

Mooie wet tekst hoor.

Maar je brengt nog steeds onnodige extra schade toe aan een mogelijk slachtoffer.

Buiten dat vind ik zelf die glimmende vangrail op de voorkant ontzettende afbreuk doen aan de van oorsprong fraai gelijnde Daas.

Maar natuurlijk moet een ieder vooral doen wat hij zelf leuk vind. Zolang het maar binnen de wet valt hoef je immers niet zelf na te denken.

• Turbootje

Psies, er word voor ons nagedacht.

En als ze je voor het denken een poot uit kunnen draaien zullen ze dat ook niet na laten.

Maar gelukkig heb ik iets met glimmende vangrails, dus ik laat em er toch maar op zitten :D

Turbootje

• Barrabas

Persoonlijk vind ik ook dat die glimmende buizen afbreuk doen aan onze Duster,zeker als het dan ook nog een 4x2 is.

Je ziet soms ook bestelbusjes rijden met een pushbar,gewoon belachelijk op een busje.

Heb vroeger met alle soorten bullbars gereden,maar dan op een Patrol,RangeRover,Wrangler,BJ40's,Serie III's etc.

Maar dat waren ook van die vierkante dozen gemaakt om de koeien mee gaan te melken,wel veel plezier mee gehad met die 4x4's dan.

Maar voor mij horen op een SUV geen vangrails,nemen een stuk aerodynamica weg en de fijne stroomlijn van de Duster waar ik nog

steeds niet ben op uitgekeken als hij in de zon staat te glimmen zonder die buizen.Maar ieder zijn heug en meug. :)

• Morris

@Turbootje

Bij het ontwerpen van auto's wordt tegenwoordig rekening gehouden met voetgangersveiligheid. In de EuroNCAP berekening wordt dit ook al meegenomen in het aantal toe te kennen sterren.

Jij hebt het alleen over wettelijke regeltjes (die ken ik ook) maar doet niets af aan het feit dat jij op dit moment rondrijdt in een zogenaamde BOTBREUKEN KAMPIOEN.

Als jij op deze wijze EXTRA sterren wilt verdienen dan vind ik jou as…..aal!