Sidebars en fronttube Duster

• Tazteam

@ Morris

gelijk dan maar een vraagje:

Hoe vaak heb jij een voetganger/fietser frontaal tegen de auto gehad?????????

Waarschijnlijk nooit.

Dus vindt ik de term Botbreuken Kampioen een zeer beladen term en bijna beledigend.

• Willem M

Beetje geneuzel vindt ik. Als dit soort dingen in Nederland-Regeltjesland is toegestaan kun je er donder op zeggen dat het met het ‘gevaar’ wel mee zal vallen. Onze gewaardeerde roverheid zal deze ‘versieringen’ echt niet toelaten als ze een bedreiging voor andere weggebruikers zouden opleveren.

Of je het mooi vindt is een tweede. Persoonlijk vind ik het geweldig maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het minder mooi of zelfs lelijk vinden.

Ieder z'n mening toch? En laat elkaar een beetje in z'n waarde a.u.b. ;)

• Turbootje

@ Morris

Tevens reageer ik ook even, maar dan op je andere term as…..aal.

Zolang ik gewoon legaal bezig ben met auto rijden, vind ik dat je iemand niet meteen moet gaan bekogelen met termen waarvan je kennelijk niet eens de juiste betekenis weet.

Dus bezig op dit prikbord gewoon ABN in niet beledigende woorden of beter, geef anders helemaal geen reactie.

Dit is namelijk een discussie forum waar men iets bespreekt over Dacia's en alles wat we aan onze heilige koe verbeteren en/of veranderen.

Als ik jou zo hoor, dan is elke automobilist wel zo'n aso als ik jou visie mag geloven.

Als je bredere banden onder je auto monteerd, raak je ook weer eerder een breedbekkikker of iets anders welke onder je wielen terecht kan komen. Tevens ben je dan ook nog een grotere milieu terrorrist omdat je auto meer gaat verbruiken.

Dus…….. Morris, jij bent zelf ook zo'n figuur, want als jij namelijk helemaal geen auto zou rijden, dan hebben b.v. die voetgangers nog minder risico om geraakt te worden, ook al is het dan door een heerlijke zachte voorkant van jou Dacia zonder pussbar.

Zo, dat ben ik oo weer even kwijt :D

Turbootje

• Morris

@Turbootje

Laat we eerst even stellen dat ik het heb over wat jij noemt een fronttube. De sidebars laat ik even buiten beschouwing. Afgezien dat jij - en ook anderen vinden - dat dit een ‘verbetering’' is van je auto/Duster, dan is dit niet de mening van vele anderen binnen onze samenleving. Waar de één waardering voor kan vinden, vindt de ander dit afschuwelijk. Een oud gezegde luidt; “Over smaak valt niet te twisten”.

Het gaat mij er om dat ALS je een aanrijding krijgt met een voetganger/fietser/bromfietser etc, dan breng je meer letsel toe dan zonder jouw bejubelde “verbetering cq aanpassing”. Enig nut heeft zo'n ding namelijk niet. Als je mij kan aantonen wat die verbetering daadwerkelijk inhoudt, dan sta ik hier voor open. Ik heb er een tijdje over zitten prakiseren maar bij mij is niets boven komen drijven.

NB. Als je mijn bericht goed had gelezen, dan stond daar dat ik je een aso…aal vind en niet dat je dat bent! (:P)

Hieronder nog even de link naar de EuroNCAP. Jammer, Dacia heeft de Duster niet laten testen.

PS. Met meer dan 30 schadevrije jaren, heb ik alleen in mijn jonge jaren eens een parkeerschade gehad.

http://www.euroncap.com/Content-Web-Faq/bde4cd53-4734-4ce3-9516-df04f8c9c0be/veiligheid-van-voetgangers.aspx

• mcvjournaal

De Dacia Duster is wel degelijk getest !

Hier vind je de complete test inclusief commentaar: http://mcvjournaal.wordpress.com/2011/02/23/dacia-duster-euro-ncap/

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Turbootje

@ Morris

Je vind dus iemand aso…aal zeg je, maar dan is hij het NIET ?

Sorry hoor maar ik zie even de logica niet zo snel, maar dat zal wel aan mij liggen.

De discussie over verbeteren en/of aanpassen laat ik even terzijde, maar ik vind het persoonlijk WEL mooier staan.

Dat een pussbar enig nut heeft heb ik ook nergens beschreven en hoef ik jou ook niet aan te tonen lijkt mij.

Deze jongeman heeft inmiddels zo'n 40 schadevrije jaren achter de rug, dus kampioen botten kraken valt denk ik nog wel mee.

Let wel, dat een ieder een fout kan maken en dus nooit kan zeggen “dat zal mij niet gebeuren”

Op dit forum delen we dus vele zaken over Dacia zoals ik al zei en we kunnen leren van elkaar als we elkaar blijven respecteren.

Voor mij is deze discussie in ieder geval ten einde, omdat het draadje over het kopen van push en sidebars ging en niet over de veiligheid.

De nuttige en veilige kant van deze artikelen, daar mag iemand best een nieuw draadje voor openen, maar ik heb daar in ieder geval geen behoefte aan.

Ik stap nu maar weer even snel in mijn Dustertje om het milieu te verpesten en er zijn nu ook niet zoveel voetgangers en fietsers op de weg die ik kan raken :D

Turbootje :)-D

• Barrabas

(tu) Laat je niet ontmoedigen Turbootje.Persoonlijk heb ik ook geen buizen meer geplaatst.Maar wanneer je ze graag hebt en vooral graag ziet op je Duster dan plaats je ze toch zeker met van dat gepolijst aluminium.In jouw geval zou ik er zeker voor gaan.Tenslotte is het jouw auto en zit jij er elke dag in,niet die “anderen”.

Succes met de keuze van het aluminium of wordt het inox :)

p.s. Er zijn er die het ganse jaar met een imperiaal of fietsdrager op hun dak rondrijden zonder daar evenwel gebruik van te maken.

En tussen twee vrachtwagens ben je ook zo plat als een vijg met of zonder bullbar en Euro Ncap-tests,want

achteraan zijn het allemaal lege kartonnen dozen.

• delly

Nog nooit zo'n lelijke en voor voetgangers levengevaarlijke puberaal 'halfords" getunde duster gezien.

zonde.

• Barrabas

Je hebt er zelfs die met “oranje” Porsche velgen en dito antennas rondrijden,zonder dat het een Porsche is.Iemand van koninklijke huize? :)

• bvh079

Maling aan. Ik kijk uit voor voetgangers, als ze niet voor mijn wielen gaan lopen dan is iedereen blij.