Wat past er allemaal in een Dacia?

• DaciaFace

Dat er veel in een Dacia past is bekend. Maar wat heb jij eigenlijk allemaal in de kofferbak van je Dacia liggen?

• Tazteam

Er ligt nu nog niets in de kofferbak van de Sandero

We zijn momenteel aan het ontwerpen voor onze geluidsinstallatie.

Als deze klaar is, dan ligt er 1 gel-accu, 2 versterkers, 2 subwoofers, 2 grote zekeringblokken en 1 digitale soundprocessor in met de nodige bekabeling en mdf.

Gewicht ca 60-70 kg.

En dan is er nog ruimte voor de wekelijkse boodschappen (hoop ik) :)

• de Frans

om een idee te hebben wat je zou kunnen inladen kijk hier eens:

http://www.omniauto.it/magazine/3752/automobili-dacia-e-arredamento-ikea

• mark

Wat er wél allemaal in kan?

Wat er niét in kan, dat heb ik nu wel ondervonden.

Kijk, men zegt steeds over de MCV dingen als ruimtewonder, gezinswagen, …. forget it !!

Ik wil hier en nu de opstelling krijgen om de volgende dingen in dat verdomd misleidend vehikel te krijgen.

- 2 normale kinderstoelen.

- 1 maxi cosi

- 1 ruime kinderwagen.

Dat gaat er NIET in op een normale manier, simpel.

Heb indertijd een MCV gekocht want het is een gezinswagen, ruim, goedkoop, …. tarara goedkoop (relatief) ja maar ruim?!

Je krijgt géén 2 kinderstoelen en een maxi-cosi op de 2e bank zonder dat je de binnenbekleding van je deur naar de vaantjes breekt want de deur geraakt simpelweg niet dicht.

Godzijdank dat ik een 7-zit heb en ik de 2 kinderstoelen achteraan kan zetten en de maxi-cosi op de 2e rij.

Maar …. we moeten dan wel géén boodschappen gaan doen en al zeker nooit meer de kinderwagen meepakken.

Een dagje uit naar een park of zee of ….. helemaal onmogelijk want als je nog geen deftige kinderwagen kunt meepakken om je kind een ganse dag laten in te zitten moet je al zeker niet denken om iets anders mee te pakken zoals een fietsje of stomweg een frigobox.

Een autovakantie is he-le-maal onmogelijk.

Dacia : een ruimtewonder? Dacia: gezinswagen? Dacia: goedkoop?

Laat me niet lachen, wil ik deftig (veilig !!) kunnen rijden met m'n gezin kan ik een andere ( échte gezinswagen) gaan kopen, dus is die MCV mij enorm duur uitgevallen.

Want ja ik doel ook op de veiligheid want waar ik nu de kinderwagen moet plaatsen is absoluut onveilig ( achteraan het opgeklapt 2-zitgedeelte van 2e zitrij ) bij een ongeval want dan kan die kinderwagen een gevaarlijk projectiel worden.

PLUS dat eventuele hulpdiensten eerst een kinderwagen moeten verwijderen eer ze aan mijn 2 kinderen in de koffer kunnen ?!

Ik heb in mijn familie de test gedaan en bij een Skoda Ocatavia + een Fabia is een gewone opstelling ( kinderstoel/kinderstoel/maxi-cosi) geen probleem. Krap maar het gaat.

Nochtans is het prijskaartje omzeggen gelijk voor een MCV en een Fabia break.

En dan heb je wél je complete kofferruimte nog !

• Avaka

Wat een opgekropte frustratie allemaal…..

Je hebt geen proefrit gemaakt? Je hebt niet thuis even gekeken of alles paste?

Je denkt niet dat bij alle 7 zitters dezelfde veiligheids aspecten gelden?

Ik heb ruim 3 jaar geleden bewust gekozen voor de MCV omdat daarin alle stoeltjes wél pasten.

Laatst bij de Ikea was ik weer kampioen. De deurtjes konden gewoon dicht.

En van het elftal van mijn zoon gaan er 6 bij mij in de MCV. Allemaal met hun eigen gordel en een hoofdsteun.

Geweldig!

• oscar54

Vreemd, in mijn MCV paste op de 2e zitrij makkelijk 3 kinderstoeltjes.

(in tegenstelling tot de Mercedes van een collega van mij).

Ook kon mijn vrouw op de tweede zitrij zitten samen met de 2 kinderstoeltjes van mijn zoontje en een klasgenootje.

De MCV is verreweg de ruimste auto die ik ooit gereden heb.

Met 7 VOLWASSENEN in de auto, geen probleem.

Heb jij misschien een kleinere MCV dan ik ??

Groeten, Oscar.

• mark

Heren, hier is nooit gesproken over 3 kinderstoelen maar over 2 kinderstoelen en 1 maxi-cosi.

Een M-C is breder dan een kinderstoel omwillen van de 2 zijdelingse knoppen.

@ Avaka :

MCV gekocht in 2008 en aangezien ik nu een maxi-cosi bijplaats … snappie?

Of beter gezegd : hoe kon ik in 2008 weten dat ik nu een maxi-cosi ging nodig hebben om te kunnen passen?

Mijn vader heeft een Fiat Ulysse, 7-zitter en ruimschoots plaats voor 2 kinderstoelen plus maxi-cosi.

Een collega heeft een C4 Picasso , idem verhaal als bij m'n vader's wagen. Toch ook een 7-zitter?

Trouwens, wat heeft dat half elftal hiermee te maken? Of zitten die ook nog in kinderstoelen en maxi-cosi's?

Je moet geen andere situatie gaan hierbij betrekken, het ging in mijn geval om 2 kinderstoelen en 1 maxi-cosi op de 2e rij.

Mag ik een foto van uw 2e zitrij? Liefst 2 kinderstoelen met 1 maxi-cosi MET gesloten deuren?

• Henk v.Weert

Hallo,ik wilde hier even vermelden dat in onze DUSTER met de vakantie meegenomen worden ; 2 racefietsen + 2 Koga stadsfietsen + 2 koffers + 2 volle weekendtassen en daar zitten wij zelf ook nog in. ( Jammerlijk geen foto.)

Dat gaat er allemaal in een DACIA DUSTER.

Groeten Henk van Weert

Doetinchem

• pejramakers

Ik heb in de vakantie 2 rolstoelen en een inklapbare scootmobiel met nog wat losse tassen in de kofferbak van mijn MCV gehad. Tot mijn eigen verbazing overigens…

Met 5 personen een dagje uit zonder dat iemand te weinig plaats had. Een grotere auto voor dit geld is niet mogelijk!

Misschien een optie om de maxicosi voor neer te zetten? Dan kan 1 volwassene tussen de kids achterin zitten. Moet toch mogelijk zijn!

De airbag is uitschakelbaar rechtsvoor.

De auto's die je noemt waar wel 2 kinderstoeltjes en een maxicosi in passen kosten 2x zoveel. Een tweede Dacia voor erbij dan maar? :P

• Avaka

Eh mark, jij zei zelf dat je de MCV geen ruimte wonder vind. Dat vind ik dus wel. Vandaar die verwijzing naar het halve elftal. En tja, bij mij pasten toch echt 2 kinderstoeltjes én een Maxi Cosi. Heb alleen geen foto's.