Wie weet wat de kosten zijn voor 4 nieuwe 16" winterbanden voor een Dacia Duster? Is er nog verschil in als ik ze bij de dealer of bv bij PTC haal?
Ik hoor het graag.
Mvg. JM
JMO Schreef:
——————————————————-
> Wie weet wat de kosten zijn voor 4 nieuwe 16"
> winterbanden voor een Dacia Duster? Is er nog
> verschil in als ik ze bij de dealer of bv bij PTC
> haal?
> Ik hoor het graag.
> Mvg. JM
Surf op internet bij velgenwereld (dacht ik),staan ze en worden compleet uitgebalanceerd,klaar voor montage,thuis afgeleverd.
gr,Peter.
JMO,
Alle Dusters zijn voorzien van 4-seizoenen banden. Afgelopen winter met de nodige sneeuw en ijs hebben deze zich prima gehouden. Ook door dikke sneeuw bleef de zaak in beweging, waarbij ik heel veel mensen zag ploegen of niet van zijn plaats kwamen.
Als je naar de wintersport gaat dan zijn echte winterbanden wellicht wel aan te raden. Je zult dan ook wel eens een hellinkje moeten nemen en dan heb je net wat meer grip.
en dan heb je net wat meer grip
Grip heb je niet alleen nodig voor een hellinkje, hier in het Heuvelland heb je er meer dan genoeg. Met name om te remmen en sturen is grip essentiëel.
Aangezien ik wel ervaring had met (echte) winterbanden maar niet met 4 seizoen banden heb ik het met de Duster erop aan laten komen.
Na de eerste sneeuw heb ik dan ook als de weerga winterbanden besteld (door ATU binnen 3 dagen geleverd voor ca. € 750 incl. velgen).
Afgelopen winter heb ik het verschil dus prima kunnen ervaren. Er is wel degelijk verschil tussen zomer en 4 seizoen banden maar de ECHTE winterband steekt hier toch echt boven uit.
Flauwekul.Rij al 43 jaar met M&S banden op 4x4's.Moet niet eens in 4x4,tenzij er wat moet getrokken worden, en dat in de Ardennen of Centraal Massief in Frankrijk,wel wat anders dan Limburgse molshopen.Je hebt natuurlijk het jaarlijks weerkerend gezeik zoals ook met LPG,benzine,diesel of electrisch.Alleen Autobanden de Fons wordt daar beter van (bestaat die nog).
Heb deze zomer, dankzij een vooruitziende blik, bij http://www.popgom.nl winterbanden besteld. betaalde hier voor 4 fulda winterbanden, inclusief verzendkosten en montage bij je eigen bandenboer, in mijn geval Euromaster in Naaldwijk, hier 490 euro voor. Via dit prikbord kocht ik voor 100 euro 4 vrijwel nieuwe stalen velgen en ik kan de winter door. Lichtmetalen velgen zijn, vooral in de winter erg kwetsbaar. Zoeken op internet is aan te raden want er zitten enorme prijsverschillen in. Onder de Duster zitten wel MS banden, die juridisch zijn toegestaan in Duitsland, maar het zijn natuurlijk geen echte winterbanden. Voor het geld hoef je het niet te laten, want je doet aanzienlijk langer met je zomerbanden. In november wissel ik zelf wel mijn banden en het geeft mij voor de winter, ook al valt er geen sneeuw een heel veilig gevoel.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?