schuimrubber in Duster

• Gerard de Vries

Ik heb nu vanaf april 7500 km in mijn Duster (1600 /2 wl) in volle tevredenheid afgelegd.

De leren stoelen zijn wel wat hard en af en toe hoor ik ook

wel eens een rammeltje in het dashboard maar verder gewoon

een hele stoere en leuke auto. Als ik rustig aandoe haal ik ongeveer 14 km

uit een liter benzine, dus dat is ook al geen slechte score.

Wat mij onlangs opviel is dat er tussen de voorruit en het dashboard een merkwaardig

zwart foam/schuimplastic stripje zit. Doet wat improvisorisch aan.

Is dit bij alle Dusters zo? kan het er misschien uit? kan ik het vervangen door iets dat

er wat minder goedkoop uitziet? kortom ik ben benieuwd naar de reacties.

groetjes, gerard

• Hdi

Dat kan gewoon verwijderd worden. Dit is om te voorkomen dat er iets achter het dashbord valt. Zie ook andere topics hierover.

http://dacia.startpagina.nl/prikbord/13920058/nu-met-fotos!-oplossing-gezocht-voor-lelijke-tochtband-onder-de-voorruit-bij-dacia-mcv-f2-16-16v#msg-13920058

• frans5

Hallo Gerard.

Je kunt dat lelijke schuimbandje idd gewoon verwijderen hoor, ik heb het bij mijn Duster ook gedaan, het heeft geen enkele functie behalve zoals Hdi al aangeeft, dat er niets in de gleuf terecht kan komen, maar omdat ikzelf nooit iets op m,n dashbord plaats is dat ook niet aan de orde denk ik.

Bij het verwijderen wel langzaam aan de schuimrubber band trekken, dan komt hij makkelijk los.

Ik ben al enige tijd op zoek naar een passende vervanging, maar eigenlijk is dat overbodig, gewoon even wennen .

• Jubbels

Bij mijn MCV is er ook zo'n gleuf.

Wel eens een parkeerkaartje in gevallen, na enkele weken ligt het ergens bij de pedalen…………>:D<

• willem

Een rammel in het dashboard hoort niet.

Er zijn enkele fabriekagefouten bekend waardoor rammels ontstaan.

Bij mij was dat een verkeerd gemonteerde aircoslang.

Is een veelvoorkomende fout bij de Duster.

Nu opgelost en is de Duster heerlijk stil.

• willem

Bij mij was her schuimrubber ineens een stuk korter en verdraaid, geen idee waardoor? de warmte misschien?

De dealer was zo vriendelijk om er een nieuwe in te doen, gratis.

Wel een maffe oplossing van Dacia, zo'n schuimrubber randje.

Maar ja, dat hoort nu eenmaal bij het spartaanse merk.

En als het er netjes inzit, heb je er ook geen last van, maar als er een andere oplossing voor komt, houd ik me aanbevolen.

• Barrabas

Ja ik kijk ook uit naar een aanvaardbare oplossing.Spartaans merk,ze hadden nog beter een huisdeur tochtband gekozen,in alle geuren en kleuren beschikbaar en wellicht nog esthetischer ook. :)

• gerard de vries

Erg prettig zo'n forum waar je met je vragen

terecht kan. ik maak me na alle reacties geen zorgen meer

over mijn “tochtstripje”en zal het er in een overmoedige bui

een keertje uittrekken.

;)