Winterbanden en ervaringen

• Turbootje

Als er nog dacia rijders zoekende zijn naar 4 knappe winterbanden (Fulda Kristal montero 2 (185x65x15)) voor de MCV.

Ik heb deze nog staan ivm aankoop van de Duster. (bij interesse even mailen)

En zelf ben ik zoekende naar Duster rijders met winterbanden tips, zoals welk merk word er zoal gemonteerd onder de Duster.

Turbootje

• ilco.olivaria@telfort.nl

De prijs?

Het profiel?

• ger 52

heb boor mijn Duster deze zomer al Fulda's gekocht. Via deze site heb ik voor 100 euro 4 vrijwel nieuwe stalen velgen gekocht. De banden heb ik gekocht bij www.popgom.nl. Dit bedrijf heeft de banden rechtstreeks afgeleverd bij een door mij aangegeven bandenboer. In dit geval Euromasters. Betaalde bij popgom, inclusief de montage van de banden 490 euro. Deze maat is namelijk niet echt goedkoop, dus prijsbewust zijn is van belang. Naar verwachting gaan de win terbanden flink in prijs omhoog, dus wacht niet te lang. Bij elkaar dus nog geen 600 euro kwijt. Er zijn bedrijven die bieden rond de 900 euro winterbanden aan op lichtmetalen velgen. IK heb mijn twijfels over de kwaliteit van de velgen. Zeker in de wintermaanden zijn deze extra kwetsbaar. Mocht je standaard geen lichtmetalen velgen hebben gekocht, kan je overwegen je banden op de huidige velgen te laten monteren en voor je zomerbanden, de komende winter uit te kijken voor mooie lichtmetalen velgen van hoge kwaliteit. Van de lichtmetalen velgen van de Duster kan ik niet opgewonden worden, maar dat is persoonlijk. Lichtmetalen velgen standaard op de Duster maakt de auto onnodig duur want er moet ook over de velgen BPM worden afgedragen en bij aftermontage geldt dat niet. Of winterbanden het gewenste effect gaan leveren in de winter moet ik nog ondervinden. De standaardbanden hebben een MS logo en zijn in principe geschikt voor gebruik in de sneeuw. Echter winterbanden zijn het niet, dus ik ben heel erg benieuwd.

• jan mulders

Beste turbootje, betreft het hier alleen de banden of ook de velgen nen zijn ze ook geschikt voor een dacia logan van, en de prijs mis ik.

• Turbootje

@ Jan Mulders

Het betrof alleen de banden, maar deze zijn inmiddels al bij een nieuwe eigenaar.

Wat betreft de winterbanden, heb ik besloten om de originele Continental M&S banden maar voor de wintermaanden te slijten.

Er staat dan welliswaar geen sneeuwvlokje op, maar voor Nederlandse begrippen zijn ze prima geschikt voor de winterse perikelen.

Zodra de originele banden op zijn, zal ik mijn blikken maar weer eens gaan werpen op échte winterbanden.

Inmiddels heb ik wel een komplete nieuwe zomerset met LM velgen op zolder klaar staan welke er in het voorjaar onder gaan.

Dus ik heb me al op de winter én de zomer voorbereid :D

Turbootje :)-D