Achterbank

• arnwil

Hallo

Ik heb ergens gelezen dat je de achterbank en achterstoel kon weg klappen.

De stoel kon ik zo wegklappen(deze hoort toch vast te zitten) maar de bank niet.

Het instructieboekje erbij gepakt maar daar kom ik ook geen wijs uit.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat tewerk gaat.

Grt.Arno

• ed

Zeker geen Dacia? Alles is neerklapbaar, volledig of gedeeltelijk.

Gr, Ed

• arnwil

Dacht het wel Ed,een echte dacia logan laureate van 2008.

Ik snap nog steeds niets van die achterbank.

• oscar54

De achterbank is in twee delen neerklapbaar. Om de bank neer te klappen moet men de handel die op schouderhoogte zit omlaag duwen en de rugleuning plat op de zitting leggen. Vervolgens de zitting samen met de rugleuning tegen de voorstoelen aanklappen. Gaat heel gemakkelijk, zonder problemen. Ik heb zelf een 7 zitter, en om op de 3e zitrij te komen moet men de achterbank tegen de voorstoelen aanklappen. Geen enkel probleem, niet bij het smalle gedeelte achter de bijrijdersstoel, en ook geen probleem bij het brede gedeelte achter de bestuurder. Let bij opklappen en terugklappen wel op dat de veiligheidsriemen en koppelingen van deze riemen niet klem komen te zitten.

http://www.ideamerge.com/leasing/renault/2009_Dacia_Logan_MCV_6.jpg

http://www.autozine.nl/text/cache/534_8761_300.jpg

http://static.autoblog.nl/images/wp/dacia_logan_mcv_03.jpg

Groeten, Oscar.

• arnwil

Bedankt Oscar.

Ga ik morgen vroeg uitproberen.

Grt.Arno

• arnwil

Wat ik ook probeer de bank blijft vergendel aan de vloer.

De handel die op schouderhoogte zit ontgrendel niet het verankerpunt op de vloer.

Bij de stoel achter de bijrijderstoel is het precies andersom,deze kan ik zonder prblemen verticaal zetten ,maar bij het terug plaatsen verankerd deze niet meer aan de vloer.

Het lijkt erop dat deze alleen nog vast zit met de beugel die op schouderhoogte zit.

Grt.Arno

• Turbootje

Hallo Arno,

Als je de achterdeurtjes van je Dacia MCV open doet (daarna eerst even de hoofdsteunen verwijderen van de achterste zitrij) vervolgens ontgrendel je de rug leuningen boven op, dan kan je deze heel eenvoudig naar voren klappen.

Vervolgens moet je dan in de midden onder (ook van achteren af gezien) een soort van lusje (zwart trektouwtje) zien zitten. Als je aan deze lus trekt, dan ontgrendel je het kantel gedeelte van de bank en kan je de bank geheel naar voren kantelen. Als je dit gedaan hebt geheel hebt, dan kan je middels de 2 rode vergrendelingen ook nog eens de achterste bank(achterste zitrij) er zelfs helemaal uit halen.

Mocht het na deze uitleg nog niet lukken, dan zouden detail foto's de oplossing moeten bieden, maar helaas kan ik deze niet meer maken omdat ik inmiddels mijn MCV ingeruild heb voor een Duster.

Ik hoor wel of het nu wel gelukt is, veel succes ermee.

Turbootje :)-D

• arnwil

Het is opgelost.

Met iets meer geweld als ik zou willen kon ik de bank vertiaal zetten.

Er bleek rommel onder de bekleding bij het verankerpunt te liggen,of dat het daar aan heeft gelegen weet ik niet.

Ik ben bij dat het is opgelost,nu kan ik morgen de dacia vullen met pompoenen voor de kinderen.

Bedankt.

Grt.Arno

• oscar54

De 2e zitrij heeft geen verankering aan de grond, enkel de verankering op schouderhoogte.

De 3e zitrij heeft Turbootje uitstekend beschreven.

Groetjes, Oscar.

• DerRudy

Hmmm, ‘De 2e zitrij heeft geen verankering aan de grond, enkel de verankering op schouderhoogte’

Ik mag toch hopen van wel, anders gaat het bij een aanrijding wel heeeel erg pijn doen die gordels.

Ik bezit zelf een 5Persoons uitvoering en deze (en volgens mij ook de 7P uitvoering)heeft wel degelijk een vergrendeling/verankering aan de grond.

Toen de MCV nieuw was werkte deze vergrendeling niet zo tof, had nog niemand op de achterbank gezeten.

Maar het mechanisme van vergrendeling komt echt wel in werking, zeker als je de stoelzitting vanaf een hoogte van ca 10 cm laat vallen door de zwaartekracht.

Inmiddels werkt het zoals het hoort, mogelijk dat de bekleding aan de onderzijde van de stoel zich meer heeft gevormd naar de contouren van het plaatwerk.

mgr

Ruud