Achterbank

• oscar54

Beste Ruud, ik heb mijn MCV nu 4 jaar, als ik de achterbank (2e zitrij) op wil klappen, moet ik eerst de vergrendeling op schouderhoogte loshalen. Vervolgens de rugleuning plat op de zitting leggen. Daarna kan je het geheel tegen de

rugleuning(en) van de bestuurders en/of bijrijdersstoel klappen. Ik heb nog nooit een vergrendeling op de bodum kunnen ontdekken. Is ook niet nodig, want als de vergrendeling op schouderhoogte vergrendelt zit, kan de bank nooit naar voren klappen. Mocht jij wel een extra vergrendeling op de grond hebben, waar zit hij dan, en hoe maak je hem los ?

Ik heb een 7 persoons, en de zitting(en) van de 2e zitrij moeten naar voren geklapt worden om op de derde zitrij te komen. Dit gebeurd bij mij dus meerdere malen per week. Vreemd dat ik nog nooit iets van die extra vergrendeling gezien of gemerkt heb. De scharnierpunten zitten uiteraard wel vast. Mocht jij een ander systeem in je MCV hebben, dan graag een foto hiervan plaatsen.

Met vriendelijke groet, Oscar.

• DerRudy

Hoi Oscar,

Ik heb bewust gekozen voor een 5P uitvoering ivm de LPG-installatie en het reservewiel, mijn reservewiel zit namelijk vastgesjort mbv spanbanden aan de ISO-fix beugels op het breedste gedeelte van de achterbank.

Op jouw eerste foto kan je de vergrendelingspunten in de vloer zien zitten, ik kantel soms bij vervoer van lange items het smalle gedeelte van de achterbank naar voren.

Je kan het testen door dit gedeelte (met de rugleuning nog niet in de beugel) aan de reugleuning naar boven proberen te tillen.

Als je de stoel met wat kracht op zijn plaats terug laat vallen zit het zg zit-gedeelte muurvast.

Ik heb zelfs mijn brandblusser en blusdeken onder dit gedeelte zitten, ruimte zat.

Loshalen is (vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan) beugel rugleuning loshalen en de stoel aan de achterzijde opklappen.

mgr

Ruud

• arnwil

Het zit waarchijnlijk in de rugleuning.

Als de rugleuning een stukje van de zitting omhoog zit kun je de bank niet meer naar voren klappen.

Bij mij heeft er waarschijnlijk rommel ondergelegen zodat dit niet meer zo soepel werkte.

Na het verwijderen werkt het goed en ben nog steeds zeer tevreden met mijn logan.

Grt.Arno