trekkracht dacia sandero 1.4

• DerRudy

@Thei,

Precies, die Kees dat is echt een VAKMAN die ook een stuk gereedschap kan vasthouden zonder stomweg van alles te vervangen.

Kees zit in brabant maar zijn klanten komen zelfs uit het hoge noorden en zelfs uit belgie.

Kees zit bij mij ook HOOG in mijn agenda….

mgr

Ruud

• Cees de Bree

Hoi Rick,

Je hebt al aardig wat adviezen en visies gehad. Belangrijk is dat je LPG goed afgesteld staat. Zowel een te rijke als te magere afstelling kosten veel van je vermogen. Natuurlijk kan je even een dag op benzine rijden, scheelt dat erg veel dan kan je LPG systeem best eens verkeerd afgesteld zijn. Zeker een te magere afsteling van een LPG installaie kan erg slopend zijn voor je blok trouwens.

Ik weet het dat we hier over Dacia's kletsen. Toch wilde ik even zeggen dat ik een paar jaar in een volvo oldtimer heb gereden. Ik bemachtigde een 1.8 liter nadat ik een 2 liter Amazone gereden had. Ja, echt, af en toe dacht ik dat de grazende schapen in de wei sneller op konden trekken dan ik in mijn kist op wielen.

Wel kan ik zeggen dat de techniek er in de jaren weinig op vooruit is gegaan. Mijn Amazone van 1250 kilo uit het begin van de jaren 60 van de vorige eeuw verbruikte op LPG altijd minder dan 1 op 13. Wij zijn zuinige rijders maar 1 op 12 is met de MCV van eveneens 1250 niet haalbaar en verbruikt daarnaast ook benzine, dat tellen we meestal niet mee, maar lijkt toch een kwart liter per gemaakte rit.

• thei

@ DerRudy

Komen er zelfs uit Limburg.

Hier in het zuiden zitten ook voor zover ik weet 3 goede,maar moeten net tijd hebben en de derde hanteert prijzen die andere over 50 jaar pas gaan berekenen.