fluitende verwarming

• Eddi

Nu met het koudere weer mijn verwarming aangezet en wat blijkt vanaf de tweede stand en volledig op warm maakt de verwarming een fluitend geluid, als ik de knop iets kouder draai is het gedaan, is dit normaal?

• HenkM

Uh, niet echt.

Zelf niet meegemaakt bij MCV (F1), Duster of Sandero.

• snotneus

Hier geen probleem, maar waar stroomt de lucht uit?

Geef de lucht wel de vrije doorgang, bijvoorbeeld langs de ruiten, en niet via gesloten dashboard roosters.

Bij mijn oude auto had ik wel eens geluiden, maar die werden veroorzaakt door de parkeerbonnetjes die via de uitblaasspleet het systeem in viel.

Dan kan je wel bijgeluiden krijgen.

• Eddi

Komt degelijk van de verwarming,gisteren bij de dealer geweest en vandaag moet ik hem binnen brengen om te kijken wat het probleem is en gaan ze ook mijn linker zijspiegel nakijken want daar werkt de verwarming niet van.

• Eddi

Ben net terug van de Dealer en daar zeggen zij dat dit normaal is,heb nu een mail gestuurd naar Dacia België om te horen wat zij ervan zeggen, wat betrefd de buiten spiegel daar was een stekker niet van aangesloten dus dit is opgelost.

• Eddi

Na een telefoontje gekregen te hebben van Dacia is deze week mijn Duster terug naar de garage geweest en is heel de verwarming vervangen onder garantie zonder probleem en heb ik nu een degelijk werkende verwarming, dus ben best tevreden over de garantie van Dacia.