accu

• Ben58

@Eric,

Je hebt gelijk; je kunt bij een accu de levensduur niet voorspellen.

Het is simpelweg van teveel factoren afhankelijk.

De termijn die ik noemde is de gemiddelde levensduur die de autohandel en de garagewereld hanteren.

Daarom zei ik “zo'n. . . . . . ”.

Een belangrijke factor bij een (nieuw-) gekochte auto is het feit dat deze vaak zeer langdurig met geheel of wisselend gedeeltelijk ontladen in de opslag of showroom staan.

Je hebt dan bij aanschaf vaak al een zeer matige accu, die ook niet erg lang meegaat.

Hetzelfde geldt -in mindere mate- vanzelf ook voor een accu die langdurig (soms langer dan een jaar) in het rek bij de garage stond!

In mijn jeugd heeft Varta geprobeerd dit probleem op te lossen door accu's leeg en droog te verkopen met seperaat een doosje met flacons accu zuur. Het bleek te duur!

Groetjes,

Ben

• Judo

]Dat bedoel ik Dacia garantie

Hierbij delen wij u mede, dat Dacia Nederland u ¤ 112.72 vergoed.

Wilt u mij uw bank/giro rekening mailen dan kunnen wij het bedrag op uw rekening bij schrijven.

In het vertrouwen u hiermede voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke Dacia groet,

Peter Holtzapfel

(kempenaar autobedrijven

• vleutmans

mijn roemeense accu heeft et bijna 5 jaar volgehouden (ongeveer 150.000km).

Eerder dit jaar heb ik er voor 55 euro een nieuwe yuasa accu in gemonteerd….dit moet weer voldoende zijn voor de komende jaren.

Gr.

Michel

• DerRudy

@Judo,

Toch nog mooi opgelost (soort van:Eindejaar uitkering) door je dealer.

mgr

Ruud

• tonnie

de accu van mijn duster 04-08-2010 is n paar weken terug kapot gegaan ,15 mnd dus ,heb n nieuwe accu gekregen, Garantie