Hier zijn diverse theorieën mogelijk volgens mijn ervaringen en denkwijze.
1e Toeval (maar gelet op het feit dat het de 6e gloeilamp al is zou je dit kunnen vergeten)
2e Door trillingen in de gloeidraad van de lamp bij het dicht doen van het linker achterdeurtje , door speling op scharnieren b.v.
(word immers het meest gebruikt t.o.v. de beide deurtjes)
3e Een slecht contact naar de lamp waardoor er veel spannings wisselingen kunnen ontstaan, (dus de gloeidraad kan sneller stuk gaan)
4e Door een of andere schakeling een piekspanning op de draad naar het bewuste achterlicht ?? (zeer onwaarschijnlijk lijkt mij)
5e Spanningsregelaar van de dynamo te hoog afgeregeld (maar dan zouden ook de andere electrische gebruikers problemen moeten hebben)
6e Wellicht kan je ook eens een keer ander merk lamp monteren,( want ik neem aan dat dezelfde dealer telkens de lamp heeft vervangen misschien wel met een B-merk of zo)
7e Je remt te veel ( maar dan zou het andere remlicht ook moeten bezwijken )
Het laatste puntje was dus als grapje bedoeld.
Maar wellicht heeft iemand anders ook nog ideeën of suggesties die ik even niet zo snel hier heb kunnen bedenken ()
Succes met de oplossing
Ik ben zeer benieuwd.
Groet Turbootje -D