Dacia logan roest en geen garantie

  • kantjil2004@zonnet.nl

    wij hebben een dacia logan die nu vijf jaar oud is en er komt nu onder de lak roest opzetten onder de raamrubbers van een portier,ben in alkmaar naar de renault gegaan voor een garantie claime, die ze aangevraagd hebben bij renault nederland en is afgewezen omdat de auto geen geregistreerd onderhoud heb gehad, terwijl het drie jaar lang een demo auto en 40.000 km bij een grote renault dealer is geweest. Dus bij deze wil ik iedereen waarschuwen dat de Dacia niet voor niets zo goedkoop is het is een roest bak waar renault niet garant voor staat, en dus niet oud worden.U begrijpt dat dit mijn eerste en ook mijn laatste dacia is, want de afschrijving is net zo veel als elk ander.

  • Ronald-2008

    Ik verwacht niet echt problemen met de roest.

    Jammer dat de garantie door gebrek aan officieel onderhoud niet van toepassing is. Eigenlijk is dat toch het probleem nu?

    Qua afschrijving blijf ik erbij: wat je niet uitgeeft, hoef je ook niet af te schrijven.

    Pak maar eens een BMW X3, en reken ‘ns uit wat je dan in harde Euro’s kwijt bent aan afschrijving na 5 jaar.

    Daar koop je een paar Dusters voor!

    Mijn volgende zou wellicht de nieuwe MPV van Dacia zijn.

  • mcvjournaal

    Het klopt dat er in de eerste jaren bij Dacia op beperkte schaal roest problemen voorkwamen.

    Het is overig erg flauw dat Renault(Dacia) zich verschuilt achter “geen geregistreerd onderhoud”.

    Opnieuw een bewijs dat Dacia NL niet bepaald klantvriendelijk bezig is (helaas !).

    Overigens is de afschrijving op een Dacia aanmerkelijk minder als op ieder ander merk !

    Zie: http://mcvjournaal.wordpress.com/2011/07/12/dacia-is-wertmeister-2011-2/

    Herke

    http://mcvjournaal.punt.nl/

  • Delfosso

    Dag,

    Inderdaad erg vervelend, bij de wat eerdere Logans komt dit vaker voor. Is overigens makkelijk te voorkomen door de rubbers in te spuiten met tectyl ML en dan weer terug te plaatsen. Maar ja daar heb je nu niets aan. Neem aan dat het nog niet is doorgeroest, dan is het vrij eenvoudig succesvol aan te pakken. Als je wat meer info kan geven over het roestprobleem kan ik je wel advies geven.

    Heb zelf jaren Citroen 2cv gereden en heb daardoor de nodige ervaring met het behandelen en voorkomen van roest.

    Klopt het overigens dat je de Logan alleen bij 40.000 km in onderhoud heb gehad, is wel weinig als om de 15.000 aanbevolen wordt door Dacia.

  • Gerard59

    Zeer bedenkelijke houding van Renault, die juridisch geen hout snijdt, verwacht ik.

    Volgens Europese wetgeving ben je niet meer verplicht je auto door de dealer te laten onderhouden. Een “alle merken garage” mag jouw auto ook onderhouden en de importeur is verplicht gegevens af te dragen.

    Het onderhoud heeft ook niets te maken met slecht of goed lakwerk. Natuurlijk is lakinpectie nodig. Doen ze dat bij de dealer? Nee, hoor. Ik heb de ervaring dat het een wassen neus is en een melkkoetje.

    In jouw situatie zou ik aan de bel trekken bij m'n rechtsbijstandverzekering, want ik denk dat Renault er niet mee weg komt.

    Zelfs als de lakgarantie voorbij is, want je mag tegenwoordig in alle redelijkheid verwachten dat van binnenuit roesten binnen 8 jaar niet mag voorkomen.

    Ben je lid van de ANWB? Leg het daar ook eens voor, zodat je een reële mening kan vormen.

    Succes!

  • adriaan van hoorn

    een auto van tegenwoordig roest niet meer. Kan je dealer aantonen dat de roest veroorzaakt is wegens het niet bij de dealer onderhouden van de auto en had de roest zich dan niet voorgedaan? Ik zou zeker kontakt opnemen met de ANWB. Die schijnen het sowieso niet zo op Dacia te hebben, gelet op hun vernietigende oordeel op de Duster, waarvan zij, al dan niet terecht, afgeraden hebben deze te kopen.

  • Nick

    In tegenstelling met de negatieve ervaring hier gemeldt, kan ik ook een positieve ervaring melden. Mijn Logan MCV van 2007

    65K op de teller had onder de deur een roestplekje. Na overleg tussen de dealer Stokman te Alkmaar en Dacia Nederland werd

    na van een eerste poging van reparatie gemeld dat er een totaal nieuwe deur moest komen. Zo geschiedde onder garantie.

    Chappo de inzet van de dealer. Het ziet er weer gelikt uit. Dus het kan dus wel.

    Groet, Nick

  • harry

    Bij de MCV phase1 bijna 4.5 jaar oud, had ik ook een roestplek van binnenuit(deur bestuurderskant, doorvoer bekabeling,achter het rubber manchet)

  • P. Woltman

    Mijn Dacia Logan Sedan begon na 5,5 jaar ook door te roesten aan de achterschermen. Slechte beurt voor Dacia. Op de carosseriegarantie geen beroep gedaan, geen zin in procedures. Auto is namelijk onderhouden bij universele garage. Dacia ingeruild tegen een Renault Clio. De afschrijving op de Dacia bedroeg € 1.300 per jaar. Dus toch nog redelijk goed vanaf gekomen. Overigens verder een betrouwbare auto met lage onderhoudskosten.