koplampje vervangen sandero

• Theovb

Hallo ,

ik moet een lamp vervangen maar ik krijg het rubber van de koplamp wel los maar dan kom ik geen steek verder .

Er staat dat ik het klemmetje moet vervangen maar ik krijg het klemmetje niet los .

Is er iemand die raad weet .

het gaat om de sandero bouwjaar februari 2010 .

• Turbootje

@ Theovb

Met een klein spiegeltje (b.v. een make-up of scheerspiegel) kan je meestal goed kijken hoe het zit, mits je enig idee hebt hoe zo'n lamp bevestigd is.

Je moet het ijzeren klemmetje (soort dun gebogen draadje) iets naar voren duwen (richting koplamp glas) en dan vervolgens zijwaards richting de duplo lamp en het klemmetje komt los..

Vervolgens de lamp vervangen en op de juiste manier (let op de uitsparing en nok op de lamp) weer terug plaatsen zonder daarbij het glas van de nieuwe lamp aan te raken.

Twijfel je aan je kunnen, rij dan even langs een dealer welke zo'n lamp er vast wel even voor je in kan zetten tegen een eventuele kleine vergoeding.

Mocht dit allemaal niet lukken en je woont toevallig in de buurt van Leerdam, dan mag je ook best even bij mij langs komen, zodat ik je behulpzaam kan zijn en/of assisteren.

mvgr Turbootje :)-D

• Rens

Ik begin er niet aan, voor onder de 10 euro doet de dealer het voor je (zonder afspraak hier) :)

• Barrabas

Het dimlicht is nog te doen,maar grootlicht is echt een priegelwerk en daar begin ik ook niet aan.Is voor de dealer en dan kan ik het ook effe bekijken.

Duster 4x4 Laureate 1.6 16V Benzine, staat weer te glimmen in de avondzon.

• oscar54

Zit dimlicht en grootlicht bij een Duster niet in het zelfde bolletje ???

Oscar.

• Turbootje

Nee Oscar, dit zijn H7 lampen.

H4 is wel een duplo lamp

Gr Turbootje :)-D

• Barrabas

Dimlicht zijn de buitenste en natuurlijk het grootlicht de binnenste.Voor die binnenste moet je babyhandjes hebben die ook nog 180 graden kunnen draaien.Ofwel de volledige unit afnemen.Bij sommige merken is het nog erger,waar je bvb het spatbord moet afnemen om een peertje te vervangen.

• Paul035

Bij Garage Stam in Hilversum kost het vervangen van een lampje (type H4) voor een Dacia Logan MCV 35 Euro. Ze hebben mij geadviseerd om daarom de Renault Privilège pas te nemen voor € 39,95, waarvoor ze een jaar lang defecte buitenlampjes vervangen, vloeistoffen bijvullen en dat soort dingetjes. Aangezien mijn ervaring is dat na het vervangen van het ene lampje, de andere na een dag of zo ook stuk gaat, heb ik het maar gedaan. Vorige keer heb ik ze zelf vervangen, wat ongelofelijk rotwerk is en waarna je met twee bebloede stompjes zit aan de uiteinden van je armen. Zeker nu in de vrieskou en in de sneeuw is het geen pretje om hier zelf mee te klooien. 35 Euro voor het vervangen van één lampje is natuurlijk wel schrikbarend duur, daarom kan ik me voorstellen dat je het liever zelf probeert.