motorgeluid dacia sandero 1.2.16V black line 2010

• vanross

Ik heb mijn dacia sandero bij aflevering laten voorzien vd diesel motorkap isolatie. Toch blijft het rauwe geluid (transmissie geluiden en motorisch) bij snelheden tot plm.80km/uur irriteren. Is dit een exemplarisch iets of hoort het bij deze uitvoering? Zelf denk ik ad mogelijkheid van een defecte pakking (spruitstuk?) of een scheurtje in het spruitstuk. Ook de transmissie schakelingen zijn hoorbaar te volgen. Het doet echt afbreuk aan deze toch fijn rijdende auto. Exemplarisch of niet?

De Daas heeft zijn 30.000 beurt gehad á € 166,00.

Helaas blijken de geluidsklachten te worden veroorzaakt door een slechte achterdemper én -erger- een probleem met de transmissie. De bak moet open en mogelijk worden vervangen. Een flinke deuk in mijn vertrouwen, maar de dealer (Oving) pakt het goed op. Word vervolgd.

• Delfosso

HI,

Heb ook een 1.2 met motorkap isolatie. Wat mij opviel was dat de versnellingsbak eigenlijk pas lekker ging schakelen na zo'n 15.000 km. Denk niet dat er iets kapot is, wat nog wel kan helpen is om bij Dacia Parts een extra motorkap-isolatierand te kopen. Heb ik er ook op gezet, scheelt zeker.

• Rens

Het schakelen hoor ik niks van, het motorgeluid is echter lomp te noemen boven de 100km pu :(

• vanross

Sandero 1.2 16V Blackline heeft zojuist zijn 30.000 km beurt gehad á vaste onderhoudsprijs € 166,00

Helaas: achterdemper moet worden vervangen (geluidsklachten, zie 1e melding in deze treat) en (erger) de geluidsklachten komen vanuit de transmissie; dus de bak moet open en mogelijk worden vervangen. Dit alles gelukkig wel onder garantie. Gaat in week 45 gebeuren. Mijn vertrouwen in de Daas heeft nu wel een deukje opgelopen, maar ik ben blij dat de dealer het goed oppakt.