inruilprijzen

• vanross

Is er al enige duidelijkheid over de inruilprijzen van dacia sandero's uit 2009 en 2010? Wie heeft ervaringen en wat was de nieuwe aankoop waarop de inruil werd gebaseerd?

• Delfosso

Hoi,

Zou zeggen ga langs twee of drie dealers en vraag ernaar. Heb zelf een Sandero uit 2010 maar die ga ik nog niet inruilen, en zag dat het nieuwe model 2012 niet meer is dan een facelift. Dus die laat ik gewoon in showroom staan.

• mark

Ik ben vorige maand eens gaan kijken voor eventueel een Kangoo en kreeg van de garagist een offerte.

Kangoo : 19 000

Inruilwaarde van m'n MCV laureate, 7-zitter, 85pk diesel, jaartal augustus 2008 : exact 10 000€

Was volgens mij zeker niet slecht.

• Terry

Ik wilde mijn Sandero Laureate 1.2 inruilen op de leeftijd van exact 2 jaar, en kon er bij de aankoop van een

MCV nog 6500 euro voor krijgen, bij Autohaag Zeeuw

• adriaan van hoorn

iedere daciarijder rijdt prijsbewust. Ga zo'n ding niet na twee jaar inruilen. Evenals bij andere merken schrijf je dan heel veel af. Blijf lekker een jaar of vijf voordelig doorrijden en bekijk dan, wat hij in geld heeft gekost, dus kijk niet naar de afschrijving in procenten. Iedere cent die je niet uitgeeft bij aanscahf hoef je ook niet af te schrijven.

• Sjaak

Helemaal gelijk Adriaan,

Maar soms… denk ik wel eens in een melancholieke bui dat ik bijvoorbeeld veel eerder had kunnen stoppen met werken als ik niet zo veel geld in auto's had gestoken.

Berouw komt na de zonde, doorkachelen met die DACIA's!

Sjaak

• ger 52

Toppie, immers onze keus was gevallen op Dacia vanwege heel veel auto en kwaliteit voor je geld. Vergelijk de kosten van je Daas tegen een andere wagen en blijf glimlachen. Heb eigenlijk nog nooit zo'n fijne auto gehad, prima caravantrekker en de auto laat je nooit in de steek.

• J. Buffing

Ook wij rijden Dacia

Na 3 jaar en ± 53000 km hebben we onze MCV 1,6 16v Laureate ingeruild voor een Sandero Laureate.

Als vuistregel moet je ervan uitgaan dat een auto na 3 jaar ongeveer 50% afschriving heeft.

Rij je door dan is de restwaarde na 5 jaar ± 25% van de nieuwwaarde.

Dus hoe langer je doorrijd hoe lager de afschrijving al kom je dan wel aan hogere onderhoudskosten.

Ook wij kregen een eerste bod van ± 50% € 7000,- (nieuwwaarde ± € 14000,-)

Na een aantal offertes opgevraagd te hebben kwamen wij uiteindelijk op een inruilprijs van € 8250,- uit

Dus een beetje “shoppen” kan geen kwaad.

Groetjes

Fam. Buffing

• Rick

Is een beetje “shoppen” eigenlijk alleen maar zinvol bij een Dacia- Renault dealer?

• casy

Ik heb mijn MCV 2 maanden geleden ingeruild kreeg er in totaal 8200 euro voor terug incl internet korting, gelijk ingeruild voor een nieuwe Twingo.