Krakende bestuurdersstoel

• Patrick 4x4

Al enige tijd bemerk ik een geluidje/kraakje in de bestuurdersstoel van onze Duster (mei 2011), het geluid zal vast te maken hebben met de vering van de rugleuning, maar weet iemand of je dat zelf éénvoudig kan verhelpen en zo ja, hoe? Tevens heb ik het idee dat er meer beweging is in de zitting van deze stoel ten opzichte van de bijrijdersstoel.

gr,

Patrick

• marten

wat dacht je van je dealer (garantie) en rustig achter het stuur zitten B)

• Patrick 4x4

Lijkt me een goed plan Marten en dat ik ga dan ook zeker doen!

• roger

Dit was bij onze duster ook het geval dat er in de bestuurdersstoel meer beweging inzat dan in de bijrijdersstoel.

Ben toen terug naar de dealer geweest en hun meenden eerst dat het een product eigenschap was, maar ze hebben er toch een nieuwe stoel ingezet en deze is veel beter geen speling meer.

Heb wel een beetje moeten aandringen voordat ze de stoel vervingen.

De speling zat bij mij in de geleiderails voor hem naar voor en achter te schuiven.

Dus naar de dealer terug veel succes

gr.

Roger

• bvh079

Vaak komt de speling in de stoel door de hoogteverstelling. Dit zou niet mogen maar af en toe gebeurt het.

Het kraken is het drooglopen van de veren in de stoelen of de scharnieren. Invetten is vaak een goede oplossing maar om het probleem voor langere tijd helemaal weg te krijgen. Ook met een nieuwe stoel is er geen uitsluiting dat het kraken weg zal gaan.

• Patrick 4x4

Bedankt voor de reacties, ik ga deze week naar de dealer en ik ben ervan overtuigd dat dit opgelost gaat worden. Ik ben tot nu toe heel tevreden over mijn dealer, Renault Terwolde Hoogeveen.