moeilijk om een proefrit te maken bij Dacia

• Kokopelli

Wat is het moeilijk om een proefrit te maken met een Dacia van je keuze. Ik wil eens rijden met een 4x4 1.5 dCi, uitvoering maakt niet uit. Is tot op heden niet te realiseren. Tja, kan vanuit het midden van het land naar Leeuwarden of zo rijden, maar dat vind ik eigenlijk te gek.

Ik heb al eerder gereden met een 4x2 1,6 benzine, maar die viel mij tegen. Geen kracht en te veel lawaai. Heeft iemand hier een idee hoe ik eens kan rijden of meerijden met een dieseluitvoering. Eigenlijk hoeft het niet eens persé een 4x4 te zijn. Als ik een 4x2 al goed zou vinden dan is de 4x4 alleen maar beter.

• jdisloo

Bel eens met de importeur renault nederland op schiphol.

• Turbootje

@Kokopelli Schreef:

——————————————————-

> Wat is het moeilijk om een proefrit te maken met

> een Dacia van je keuze. Ik wil eens rijden met een

> 4x4 1.5 dCi, uitvoering maakt niet uit. Is tot op

> heden niet te realiseren. Tja, kan vanuit het

> midden van het land naar Leeuwarden of zo rijden,

> maar dat vind ik eigenlijk te gek.

> Ik heb al eerder gereden met een 4x2 1,6 benzine,

> maar die viel mij tegen. Geen kracht en te veel

> lawaai. Heeft iemand hier een idee hoe ik eens kan

> rijden of meerijden met een dieseluitvoering.

> Eigenlijk hoeft het niet eens persé een 4x4 te

> zijn. Als ik een 4x2 al goed zou vinden dan is de

> 4x4 alleen maar beter.

====================================================================================================

Ik ben de gelukkige eigenaar van een 4x4 1.5 dCi en ik woon ook nog aardig in het midden van het land.

Dus wat dat betreft zit je al aardig goed, en voor één keertje wil ik je best kennis laten maken met mijn Dustertje wat mij betreft.

Stuur mij maar een privé mailtje als je wilt, dan kunnen we misschien een keer iets afspreken

Dit aanbod ga ik dus niet dagelijks en voor iedereen doen natuurlijk, anders ben ik telkens feest ritjes aan het maken en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

Turbootje

• rgrutter

Hoi Turbootje,

Mag ik ook eens een proefritje maken in die 4x4 DUSTERtje van jou?:D

Neem ik hem even mee naar huis en laat Ilona(:P) er ook in rijden en dan weer terug.

Dit onder het mom van INRIJDEN. Als alles recht is, mag dit geen probleem meer zijn.:X

Rekenen, das niet mijn sterkste punt zoals je weet.(tu)

Met een Dacia groet

Robert

• Turbootje

@rgrutter

Beste Robert,

Zoals je zelf al aan geeft ben je niet goed in rekenen, dus reken er maar niet op :D

Verder heb ik ook nog niemand toegezegd om te mogen rijden in mijn Dustertje.

En als je heeeeeel goed had gelezen wat ik schreef, dan had je kunnen weten dat het hier een uitzondering betrof.

Aangezien ik jou en Ilona's circuit achtergronden maar al te goed ken mogen jullie dus zeker GEEN proefritje maken in mijn autootje.

Kopen jullie maar een paar muntjes op de kermis voor de botsauto's >:D<

Turbootje :)-D

• Kokopelli

Hallo Turbootje, dat vind ik heel erg aardig. Bedankt voor je aanbod. Ik heb een berichtje lopen naar Renault en ik vind dat Renault dit moet oplossen. Lukt dat niet binnen enkele weken, dan neem ik graag contact met je op. In dat geval is alleen een stukje met je meerijden voldoende hoor. Ik kan dan ook wel waarnemen hoe het met de trekkracht is gesteld. Voor mij is het heel belangrijk te weten hoe ik het motorgeluid in de auto ervaar. Dit in verband met een gehoorstoring. Ik neem veel frequenties vervormd waar en dat kan bij een auto zeer irritant zijn zeker op lange ritten. Bij de 1.6 benzine werd ik na enkele kilometers al gek van het loeien van de motor. Hoe minder geluid in de auto hoe beter het voor mij is.

Ik laat hoe dan ook nog van mij horen. Nogmaals dank.

• ger 52

als het tot een aankoop komt, moet de dealer je maar een leuk stukje provisie geven. de marges zijn niet hoog, maar 100 euro lijkt me niet teveel.

• Turbootje

@Kokopelli

Ik heb in beide Duster uitvoeringen gereden, dus de benzine en de diesel uitvoering.

Het verschil in geluid binnen in de auto is dan ook enorm te noemen.

Als je met de diesel zo rond de 100 km/u op de teller rijdt, dan zit je ongeveer aan de 2200 en 2300 omw/min, en tel daar voor de benzine uitvoering bij dezelfde snelheid in ieder geval maar zeker 1000 omw/min bij op. En wat de trekkracht betreft, zit er ook een zeer groot verschil tussen benzine en diesel motoren.

De diesel wint het met zijn trekkracht op alle fronten van de benzine uitvoering, dus daar hoef je beslist geen proefrit voor te maken.

En wat betreft het brandstof verbruik, zit ik nu zo'n beetje tussen de 5,8 en 6,0 liter op de 100km.

Zojuist weer even de tank bijgevuld en er ging precies 24 liter diesel bij en had 434 km gereden, hetgeen overeen komt met een verbruik van ruim 1:18

Dus ik ben eigenlijk zeer tevreden over de prestaties en het verbruik van de auto tot nu toe.

Turbootje

• Gerard59

Vreemd genoeg krijg ik mij onder m'n naam Kokopelli niet meer ingelogd. Ik ben nu dus Gerard59. Een mens moet wat, niet waar.

Turbootje, bedankt voor je nuttige informatie. De prestatie t.a.v. brandstofverbruik ziet er zeer goed uit. Dat haal ik niet met de 2.0 HDi van m'n Berlingo. Die houdt het bij 1:16 wel voor gezien en dan ben ik nog een rustige rijder. Met de caravan haalt hij 1:12.

Ik denk dat ik je eerdaags prive mail, want het lijkt bij Renault niet echt op te schieten ;-)

• Turbootje

Gerard59 Schreef:

——————————————————-

> Vreemd genoeg krijg ik mij onder m'n naam

> Kokopelli niet meer ingelogd. Ik ben nu dus

> Gerard59. Een mens moet wat, niet waar.

> Turbootje, bedankt voor je nuttige informatie. De

> prestatie t.a.v. brandstofverbruik ziet er zeer

> goed uit. Dat haal ik niet met de 2.0 HDi van m'n

> Berlingo. Die houdt het bij 1:16 wel voor gezien

> en dan ben ik nog een rustige rijder. Met de

> caravan haalt hij 1:12.

> Ik denk dat ik je eerdaags prive mail, want het

> lijkt bij Renault niet echt op te schieten ;-)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hoi Gerard59,

Ik hoor en/of zie je mail wel als het zo ver is.

Turbootje :)-D