12 volt aansluiting.

• Willem Z

Ik heb een 12v. thermometer voor de buitentemperatuur in mijn Duster ingebouwd en de bedrading aangebracht.

Welke techneut kan en wil mij op een eenvoudige manier uitleggen hoe ik deze kan aansluiten.Het liefst in de buurt van de zekeringenkast.

Willem Z.

• Willem Z

Sinds ik de, nog steeds trotse, bezitter ben van een DUSTER lees ik dagelijks de verhalen op dit prikbord. Over en weer worden op een leuke manier vele vragen en oplossingen uitgewisseld.

Is er nou echt niemand die mij kan helpen met het aansluiten van mijn buiten thermometer op het 12V net. Bij mijn dealer willen ze dit waarschijnlijk ook wel doen maar ik doe het graag zelf .

Ik reken op jullie, vr.gr. Willem Z.

• bvh079

Je moet een massapunt opzoeken en een constante plus. Deze staat op de sigarettenaansteker (daar dit eigenlijk een soort stopcontact is). Ik denk als je de draden daar vanaf takt je vraag beantwoord is.

• Jubbels

Het makkelijkste is om dit in het zekeringkastje aan te sluiten.

Het hoeft geen constante plus te zijn, temperatuur hoeft niet aangegeven te worden als de auto stil staat.

Ga eens met een voltmeter te rade in de zekeringkast. Zoek naar een geschakelde plus.

Ik zelf heb geen Duster maar een MCV, ik heb de voeding voor de temperatuurmeter afgetakt van de zekering voor de (niet aanwezige) stoelverwarming.

De massa kun je aansluiten op de metalen schroef waarmee het zekeringhuis vast zit.

Zie ook: Geschakelde Plus

• Avaka

Jubbels bedoelt dit schroefje.

http://img692.imageshack.us/img692/3406/dscf0738b.jpg

• Willem Z

Bedankt Dasiasten, hij werkt.

Willem Z